استاندار خراسان رضوی گفت: پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای استان در شرایط دشوار اقتصادی هم، چون اکثر نقاط کشور در دست اجراست و پیشرفت خوبی دارد.

پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای استان پیشرفت خوبی داردبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ علی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در حاشیه بهره برداری از پروژه‌های عمرانی شهر جدید گلبهار و بازدید از آزادراه مشهد – قوچان در گفتگو با خبرنگاران گفت: در واقع بهره برداری یا اجرای هر پروژه عمرانی به مثابه چراغ روشنی برای ایجاد امید و انگیزه در مردم به شمار می‌رود.

وی افزود: در این شرایط پیمانکاران با همه مشکلات موجود فعالیت‌های عمرانی خود را ادامه می‌دهند و مدیران حوزه‌های خدماتی اعم از روبنایی و زیربنایی نیز با آنان همکاری خوبی دارند، که جای قدردانی دارد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به دو پروژه مهم ارتباطی قطار برقی مشهد - چناران و آزادراه مشهد – چناران - قوچان گفت: بر اساس برنامه در پروژه قطار برقی همزمان با تملک زمین و تکمیل زیرساخت‌ها عملیات ساخت ایستگاه‌ها نیز آغازمی شود وبا هماهنگی‌های به عمل آمده برای ترک تشریفات پیگیرآغاز عملیات ریل گذاری همزمان با ساخت ایستگاه هستیم.

اجرای پروژه آزادراه مشهد- چناران با ۴ قطعه فعال

رشیدیان گفت: عملیات اجرایی آزادراه مشهد – قوچان نیز که سال گذشته شروع شده هم اکنون در ۴ قطعه با ۴ پیمانکار در حال اجراست و موضوع تامین اعتبار ۳۰ درصدی سهمیه دولت در دست پیگیری است.

وی افزود: با توجه به اینکه محور مشهد – قوچان سومین مسیر پرترافیک کشور از جمله محور‌های تردد زائران بارگاه منور رضوی است، تسریع در اجرای این پروژه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

استاندار خراسان رضوی اعتبار آزادراه مشهد – چناران را ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد گفت: مشارکت آستان قدس رضوی در اجرای این پروژه قابل توجه است و فاینانس قطار برقی مشهد – چناران نیز به میزان ۳۸۰ میلیون یورومی باشد که هم اکنون در دست انجام است.

رشیدیان در ادامه با تقدیر از همراهی‌های حجت الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس در این پروژه گفت: مشارکت ۷۰ درصدی آستان قدس در این آزادراه ممکن است به لحاظ اقتصادی و سودآوری برای آستان قدس منفعتی نداشته باشد امادر راستای خدمت رسانی به زائران امام هشتم بسیار مهم و ارزشمند است.

وی ابراز امیدواری کرد: قطعه دوم آزادراه از چناران به قوچان نیز سریعتر طی تفاهمی با آستان قدس اجرایی شود.
 
انتهای پیام//ا.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.