فرماندار اردکان گفت: مداحان در راستای تکریم و ارزش‌های عاشورا، اهداف قیام امام حسین(ع) و حقیقت طلبی را به خوبی بیان کنند.

هادی مقیمی فرماندار اردکان  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛گفت: مهمترین نکاتی که در خصوص مراسم های عزاداری باید توجه کرد این است که سال‌های اخیر تحریفاتی در مبتدای، برنامه‌ها و ارزش‌های قیام عاشورا صورت گرفته است  باید با اطلاع رسانی درست و تولید محتوای خوب بتوانیم پیام عاشورا را همه ساله زنده‌تر و رساتر کنیم.

مقیمی با اشاره به اینکه مداحان از اشعار بی محتوا پرهیز کنند افزود: توصیه‌ای که به هئیت‌های عزاداری داریم این است که محتوا‌هایی را برای نوحه‌های خود انتخاب کنند که صرفا در راستای تکریم و ارزش‌های عاشورا باشد و بتوانند اهداف قیام امام حسین که همانا حقیقت طلبی است به خوبی بیان کنند.

فرماندار اردکان  افزود:  سخرانان و مداحان به مسائل حاشیه‌ای و جنجال برانگیز نپردازند چرا که مردم به خوبی اگاه هستند و انتظار دارند که در این ماه خون و قیام بعد از گذشت قریب به ۱۴۰۰ سال از شهادت سرور و سالار شهیدان همچنان این رسالت و پیام عاشورا به درستی بیان شود.

وی گفت: هئیت‌های عزاداری  نظم و انضباط لازم به مراسم ها داشته باشند، پارک خودرو‌ها و تردد خودرو‌ها به گونه‌ای باشد که مزاحمتی برای مردم نداشته باشد و عزاداری‌ها در ساعت مشخص شروع و در ساعت مشخص خاتمه پیدا کند.

وی افزود: حداکثر صرفه جویی در هزینه‌ها صورت بگیرد و توجه خیرین به افراد نیازمند در این شرایط بیشتر شود.

انتهای پیام/ی

ضرورت توجه مداحان به محتوای اشعار و سبک های عزاداری

برچسب ها: محرم ، ائمه اطهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار