روسیه از سازمان منع تسلیحات شیمیایی خواست تا مانع تحرکات نظامی تروریست‌ها با استفاده از سلاح شیمیایی در ادلب شود.

روسیه: سازمان منع تسلیحات شیمیایی باید مانع ایجاد تحرکات در ادلب شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، الکساندر شولجینگ، نماینده دایم روسیه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی از این سازمان خواست تا مانع از تحرکات نظامی با استفاده از تسلیحات شیمیایی در ادلب شود.

این مقام روسی اعلام کرد: سازمان منع تسلیحات شیمیایی باید توان خود را در این مورد به کار گیرد و اجازه وقوع چنین تحرکاتی را ندهد.

نماینده روسیه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی تاکید کرد: «بسیاری از نمایندگان (کشورهای دیگر) با این دیدگاه موافق هستند. پیش از این نیز تاکید کردیم که هر اقدام ممکنی باید برای جلوگیری از چنین تحرکاتی صورت گیرد.»

روز سه شنبه ارتش روسیه گزارش داد شواهدی در اختیار دارد که نشان می‌دهد شماری از اعضای گروه کلاه سفیدها در حال برنامه‌ریزی برای گرفتن فیلم‌هایی هستند که آنها را در حال کمک به مردم ادلب، پس از وقوع حمله ساختگی شیمیایی نشان می‌دهد. در این راستا ارتش روسیه نسبت به چنین صحنه‌سازی از سوی کلاه سفیدها هشدار داد و یادآور شد مخازن حاوی گاز کلر به این منطقه انتقال داده شده است، تا چنین حمله‌ای را طبیعی جلوه دهند.

بر اساس اطلاعات دریافت شده از ساکنان استان ادلب، معارضان مسلح سوری در حال فیلمبرداری در شهر جیسر الشغور هستند. قرار است در آن فیلم‌ها نشان دهند که تسلیحات شیمیایی توسط ارتش سوریه علیه غیرنظامیان مورد استفاده قرار گرفته است. مرکز آشتی سوریه نیز اعلام کرد عوامل این فیلم از چندین شبکه تلویزیونی در خاورمیانه به همراه یکی از وابستگان منطقه‌ای شبکه خبری تلویزیونی اصلی آمریکا، صبح دیروز وارد این شهر شدند.

وزارت دفاع روسیه نیز هشدار داده بود ائتلاف کشورهای غربی می‌تواند از نتایج حاصل از این حمله ساختگی به عنوان بهانه‌ای برای تدارک یک حمله موشکی دیگر علیه دولت سوریه استفاده کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار