مرکز روسی آشتی سوریه گزارش داد در ادلب تصویربرداری سناریوی تحریک‌آمیز استفاده از سلاح شیمیایی آغاز شده است.

روسیه: در ادلب تصویربرداری سناریوی استفاده از سلاح شیمیایی آغاز شده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مرکز روسی آشتی سوریه گزارش داد تمامی فیلم‌های جعلی که توسط معارضان مسلح برای صحنه‌سازی یک حمله شمیایی منتسب به ارتش سوریه ساخته شده، قرار است تا پایان امروز به شبکه‌های تلویزیونی مختلف ارسال شود.

بر اساس اطلاعات دریافت شده از ساکنان استان ادلب، معارضان سوری در حال فیلمبرداری در شهر جیسرالشغور هستند. قرار است در آن فیلم‌ها نشان دهند که تسلیحات شیمیایی توسط ارتش سوریه علیه غیرنظامیان مورد استفاده قرار گرفته است. مرکز آشتی سوریه اعلام کرد عوامل این فیلم از چندین شبکه تلویزیونی در خاورمیانه به همراه یکی از وابستگان منطقه‌ای شبکه خبری تلویزیونی اصلی آمریکا، صبح امروز وارد این شهر شدند.

ارتش روسیه نیز اعلام کرد معارضان سوریه دو ظرف حاوی مواد سمی با پایه کلر را به این شهر آورده‌اند تا حمله شیمیایی ساختگی با گاز کلر را طبیعی جلوه دهند.

مرکز آشتی سوریه افزود در این توطئه قرار است صحنه‌های نشان داده شود که در آن کلاه سفیدها، پس از حمله ادعایی ارتش سوریه، در حال کمک به ساکنان جیسرالشغور هستند.

بنا به اعلام این مرکز تمامی ویدئوهای ساختگی معارضان سوری از جمله حمله شیمیایی ساختگی در این شهر قرار است پس از انتشار در رسانه‌های اجتماعی، تا پایان امروز برای پخش به شبکه‌های تلویزیونی ارسال شود.  

وزارت دفاع روسیه هشدار داده است ائتلاف کشورهای غربی می‌تواند از نتایج حاصل از این حمله ساختگی به عنوان بهانه‌ای برای تدارک یک حمله موشکی دیگر علیه دولت سوریه استفاده کند. در اواخر آگوست ناوشکن یو اس اس آمریکا با 56 موشک کروز وارد خلیج فارس شد و یک بمب‌افکن بی-1 بی نیروی هوایی با 24 موشک کروز هوا به زمین در پایگاه هوایی العدید در قطر مستقر شد.

پیشتر نیز یک فعال حقوق بشر در سوریه هشدار داده بود گروه کلاه سفیدها مستقر در استان ادلب از برخی افراد برای صحنه سازی یک حمله شیمیایی استفاده کرده تا آن را به دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه نسبت دهد و به این ترتیب بهانه کشورهای غربی برای مداخله نظامی جدید در سوریه را مهیا کند.

این اولین بار نیست غرب به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی مواضع دولت سوریه را هدف حملات خود قرار می‌دهد. در 14 آوریل نیز آمریکا به همراهی فرانسه و انگلیس با بیش از 100 موشک اهداف مختلفی در خاک سوریه را هدف قرار داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار