دادستان عمومی انقلاب شهرستان اردکان گفت: روضه خوانی و عزاداری سالار شهیدان حضرت ابا عبدا... الحسین باید منطبق با فرهنگ، معارف و اهداف قیام عاشورا باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛محمد علی ابوالحسنی دادستان عمومی انقلاب شهرستان اردکان  ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدا... الحسین و یاران با وفایش گفت: روضه خوانی وعزاداری سالار شهیدان حضرت ابا عبدا... الحسین باید منطبق با فرهنگ، معارف و اهداف قیام عاشورا باشد به نحوی که تاریخ، اهداف و واقعه عاشورا را به بهترین نحو ممکن تعیین نماید که این امر مستلزم حضور فعال همراه با مطالعه دقیق وکامل واعظین روحانیون، مداحان، شعرا و مرادین است و از بیان موضوعات کذب، تفرقه انگیز، دارای شبهه و بدعت خود داری شود و بالاخص به مشارکت نسل جوان و بانوان توجه ویژه شود.

 ابوالحسنی افزود: عاشورا دارای ظرفیت‌های متعدد و متنوعی است از جمله می‌توان از این ظرفیت‌ها در زمینه حل آسیب‌ها و معضل های اجتماعی نظیر طلاق، اعتیاد، شبکه‌های مجازی همچنین رفع شبهات و ایرادات، مبارزه با جنگ روانی تبلیغات دشمن، بالاخص در زمینه اقتصادی استفاده کرد.

وی ادامه داد: ازنظر شرعی هزینه‌های که در ایام محرم صورت می‌گیرد مستحب موکد است لیکن بایستی این هزینه‌ها هدفمند ودر خدمت مردم و محرومین باشد و در کنار آن کمک به فقرا و نیازمندان، هزینه درمان بیماران و خانواده‌های زندانیان کم بضاعت یا بی بضاعت، هزینه ازدواج زوج‌های جوان فاقد تمکن مالی و ... نیز مد نظر باشد.

دادستان شهرستان اردکان گفت: توجه به رعایت نظم و انضباط در برگزاری مراسم و ضرورت همکاری با مأمورین نیروی انتظامی و راهنمایی رانندگی ،راهور، و همچنین نبود ایجاد هرگونه مزاحمت برای شهروندان از طریق بالا بردن صدای بلند گو‌ها و سد معبر با بی نظمی در پارک نمودن وسایل نقلیه و نیز مکان یابی نامناسب در برپانمودن موکب ها جهت پذیرایی از عزاداران است.

ابوالحسنی گفت: ضرورت رعایت نکات بهداشتی و ایمنی لذا از ذبح دام در معابر و حسینه‌ها خودداری شود چراکه این امر جرم تهدید علیه بهداشت عمومی بوده و دارای مجازات است که تأثیرمنفی در روح و روان کودکان دارد و در هنگام حرکت کتل‌ها و کاروان‌ها به ویژه زمانی که از خودرو یا حیوانات ،اسب وشتر، استفاده می‌شود نکات ایمنی به نحو کامل رعایت شود تا شاهد خادثه ناگواری نباشیم و همچنین  مراسم تیغ زنی یا قمه زنی حرام و دارای مصداق مجرمانه است.

دادستان شهرستان اردکان گفت: هرگونه تخریب، تعمیر یا مرمت حسینیه‌ها و بافت‌های قدیمی اطراف آن که در محدوده ثبت میراث فرهنگی  با هماهنگی و کسب مجوز از اداره مذکور به عمل آید.

انتهای پیام/ی

عزاداری سالار شهیدان منطبق با فرهنگ، معارف و اهداف قیام عاشورا باشد

برچسب ها: محرم ، ائمه اطهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار