معاون فنی اداره کل حفاظت از محیط زیست همدان از افزایش 13 درصدی گونه های جانوری در این استان خبر داد.

افزایش 13 درصدی گونه های جانوری درهمدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،مهدی صفی خانی، معاون فنی اداره کل حفاظت از محیط زیست همدان با اشاره به اینکه سرشماری وحوش با حضور تیم هایی متشکل از محیط بانان بومی منطقه، سمن ها و فعالان زیست محیطی صورت گرفت افزود: این سرشماری افزایش 13 درصدی وحوش در مناطق حفاظت شده همدان را نشات گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: این سرشماری در مناطق ملوسان نهاوند، نشر همدان، خانگرمز تویسرکان، لشگردر و گلپرآباد ملایر و آلمابلاغ اسدآباد انجام شد.

معاون فنی اداره کل حفاظت از محیط زیست همدان افزود: سرشماری وحوش با هدف رصد گونه های شاخص استان شامل کل و بز و قوچ و میش صورت گرفت اما در حاشیه آن دیگر گونه ها نیز پایش شدند.

صفی خانی از کاهش شکار و صید بی رویه، افزایش حفاظت و حراست محیط بانان، فراهم بودن امنیت و در نهایت غذا و آب مورد نیاز برای زیست حیوانات دانست.

وی ادامه داد: همدان دارای 6 منطقه حفاظت شده و 11منطقه شکار ممنوع است؛ همچنین طبق مطالعات صورت گرفته در سه دهه اخیر، 40 گونه پستاندار، 181گونه پرنده، 43 گونه خزنده، 39 گونه ماهی و چهارگونه 2 زیست در این استان شناسایی شده است.

انتهای پیام/ب

همدان دارای 11 منطقه شکارممنوع

برچسب ها: محیط زیست ، جانوران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار