سرایدار افغانستانی خانه ویلایی که برای اخاذی از صاحب ویلا از زندگی خصوصی وی فیلم گرفته بود، دستگیر شد.

جاسازی دوربین مخفی در خانه ویلایی توسط سرایدار افغانستانیبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جوان ۲۱ساله افغانستانی که به اتهام تهیه فیلم مخفیانه از زندگی خصوصی صاحب باغ ویلا دستگیر شده بود، به تشریح این ماجرا پرداخت.

قاسم پس از دستگیری گفت: مدتی قبل به طور غیرمجاز وارد ایران شدم و دنبال کار می گشتم که یکی از هموطنانم مرا برای سرایداری به مالک باغ ویلایی در اطراف شهرمعرفی کرد، او هم وقتی شنید که من دستمزد کمتری می خواهم قبول کرد و کلید باغش را به من داد هنوز یک هفته از استخدامم در باغ ویلا نگذشته بود که صاحب باغ با اعضای خانواده اش به آن جا آمدند، وقتی خودروی گران قیمت او را دیدم با خودم گفتم چرا من نباید یک خودروی باکلاس سوار شوم. در همین افکار بودم که متوجه شدم صاحب باغ خیلی پول دار است و حتی دخترش هم یک خودروی شاسی بلند خارجی دارد. وسوسه شدم تا به طریقی از او اخاذی کنم.

وی ادامه داد: آن شب تا صبح خوابم نبرد. در نهایت تصمیم گرفتم تا با فیلم برداری از خانواده صاحب ویلا و تهدید او مبالغی را اخاذی کنم. به همین منظور ۲ دوربین کوچک که به دوربین های جاسوسی معروف هستند تهیه کردم، اما کلید ساختمان ویلا را نداشتم. چند روز بعد صاحب باغ ویلا کلید ساختمان را به من داد و گفت خانواده یکی از دوستانش به این جا می آیند و من باید از آن ها پذیرایی کنم. من هم بلافاصله یک کلید یدک ساختم و پس از رفتن میهمان های صاحب باغ وارد ساختمان شدم و دوربین ها را در مکان های مختلف جاسازی کردم. حدود یک ماه بعد و به خاطر این که در صورت دستگیری مدرکی به جا نگذارم تعدادی از فیلم ها را نزد یکی از بستگانم به افغانستان ارسال کردم، اما قبل از آن که بتوانم نقشه اخاذی را پیاده کنم صاحب باغ ویلا متوجه یکی از دوربین ها شد و روز بعد هم پلیس مرا دستگیر کرد.

وی در پایان گفت: من قصد انتشار فیلم ها را نداشتم! فقط می خواستم به اندازه پول یک خودرو از او اخاذی کنم اما حالا نه تنها پولی به دست نیاوردم و کارم را از دست دادم. دیگر هیچ کس به من اعتماد نمی کند و از آن گذشته نمی دانم چه مجازاتی در انتظارم است. کاش به پولی که از صاحب باغ ویلا می گرفتم قانع بودم و آبرومندانه زندگی می کردم.

منبع: رکنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۵ شهريور ۱۳۹۷
باید به شدت مجازات شوند
-
یک ایرانی
۰۸:۵۷ ۲۵ شهريور ۱۳۹۷
در ایران تقریبا 6 میلیون افغانی وجود دارد یعنی به اندازه جمعیت چند کشور اروپایی .باید مسئولان همه آنها را بیرون کنند این اولین و آخرین اشتباه و جنایت آنها نیست . آنها چقدر تجاوز کرده اند چقدر سر بریده اند باز هم خواهند کرد . افغانی کار میکنند به جای جوانان ما .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۲۵ شهريور ۱۳۹۷
خدا را شکر زود متوجه شدن و شاید اتفاق بدتری در انتظار این هموطن بود که خدا بهش رحم کرد لطفا بیشتر احتیاط نمایید یا نماییم هر طور که به صلاح مان باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۲۵ شهريور ۱۳۹۷
در ترمینال جنوب مغازه دارها به راحتی دوربین مخفی و دستگاه شنود میفروشن بدون اینکه مجوزی در اینخصوص داشته باشند و مهمتر اینکه ترمینال جنوب یک ورودی و خروجی استراتژیک است و هر شخصی بخواهد وارد و خارج شود با کمترین هزینه ابزار جاسوسی را در اختیار دارد پس بهتر است در اینخصوص نظارتها را بیشتر کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۷ ۲۵ شهريور ۱۳۹۷
چرا بيگانه استخدام ميشه ، فقط بخاطر دستمزد كمتر!؟ اينم نتيجه! البته بايد آشناى مورد اعتماد باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۲۴ شهريور ۱۳۹۷
عزیزان این همه هموطن بیکار چرا یک بیگانه را سرایدار انتخاب می کنید. التماس تفکر
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۲۲:۵۵ ۲۴ شهريور ۱۳۹۷
دولت باید افغانی ها بیرون کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۲۴ شهريور ۱۳۹۷
پست فطرت .
ب کسی نمیشه اعتماد کرد .وای خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۲۴ شهريور ۱۳۹۷
افغانستانی نه، افغانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۴ شهريور ۱۳۹۷
واقعا جای تاسف داره
آخرین اخبار