استاندار اردبیل گفت: خط ریلی جمهوری آذربایجان با موافقت مقامات این کشور به منطقه مرزی مغان در شمال استان اردبیل متصل می شود.

اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل امروز در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  افزود: بزودی با هدف امضای تفاهم نامه اتصال خط ریلی جمهوری آذربایجان به استان اردبیل و گسترش مناسبات تجاری و گردشگری دو جانبه به باکو سفر می کنم و تصمیمات لازم در این 2 محور انجام خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: در صورت اجرای طرح اتصال خط آهن جمهوری آذربایجان به منطقه مغان ، استان اردبیل به کریدور آسیای میانه و روسیه وصل می شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: جذب سرمایه گذار و توسعه صادرات به جمهوری آذربایجان هم در این سفر مورد توجه است و هماهنگی های لازم با سفیر آذربایجان در ایران یک ماه قبل صورت گرفته و تلاش می شود در این سفر بسترهای توسعه مبادلات تجاری ، اقتصادی و سرمایه گذاری بهتر از گذشته فراهم شود.

وی درباره حمایت از صادر کنندگان در توسعه صادرات نیز افزود: دولت حمایت از صادرکنندگان کالا را در دستور کار دارد و در این استان هم کالاهای صادرات محور مورد مطالعه قرار گرفته طوری که اتاق بازرگانی سند توسعه صادراتی را تدوین و 6 کالای اساسی هم در این مورد برای حمایت مشخص شده است.

انتهای پیام/ع

استان اردبیل به کریدور آسیای میانه و روسیه وصل می شود


برچسب ها: راه آهن ، صادرات ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.