مدیر کل امور عشایر استان اردبیل گفت: نهاده دامی براساس شاخص جمعیت دامی عشایر از طریق جهاد کشاورزی تامین و توسط تشکل های عشایری توزیع شود.

معرفت آذری، مدیر کل امور عشایر استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اظهار داشت: پنل های خورشیدی به منظور بهره مندی عشایر از برق که در سفر امام جمعه و استاندار به مناطق ییلاقی اده چمنی قول آن داده شده بود تحویل گردید.

وی بیان کرد: یک دستگاه کامیون آبرسانی به عشایر شهرستان مشگین شهر اختصاص می یابد.

مدیر کل امور عشایر استان اردبیل با اشاره به اینکه کوچ پاییزه عشایر استان از ییلاق به قشلاق از اوایل مهر ماه آغاز می شود، از عشایر منطقه خواست به منظور جلوگیری از هرگونه مشکلات احتمالی تقویم کوچ را رعایت کنند .

آذری با اشاره به پیش‌بینی‌های هواشناسی برای اواخر مهرماه بیان کرد: براساس این پیش‌بینی‌ها سامانه سرد و بارشی در اواخر مهرماه در این مناطق حاکم خواهد بود که با توجه به این امر باید عشایر در کوچ پاییزه تاخیر و تعلل نکند تا دچار برخی مشکلات ناشی از شرایط جوی نشوند.

وی عشایر شاهسون را ایل سوم در کشور در بین 120 ایل برشمرد و افزود: عشایر استان اردبیل سالانه محصولاتی به ارزش بیش از 250 میلیارد تومان تولید می‌کنند به طوری که 43 هزار تن شیر، 12 هزار تن گوشت، پنج هزار و 400 تن پنیر، 11.5 تن پشم و 14 هزار متر مربع فرش، گلیم و جاجیم توسط عشایر استان تولید و روانه بازار می‌شود.

انتهای پیام/ح

آغاز کوچ پاییزه عشایر از اوایل مهر ماه در اردبیل

برچسب ها: نهاده دامی ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.