معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: بیش از 7 هزار دانش‌آموز عشایری اردبیل در مقطع ابتدایی در حال تحصیل هستند.

کمال عالی‌زاده، معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، به پوشش 100 درصدی طرح‌های ارتقای آموزش قرآن ویژه همکاران و دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: بیش از 7 هزار دانش‌آموز عشایری اردبیل در مقطع ابتدایی در حال تحصیل هستند.

وی اظهار کرد: با مشارکت بیش از 37 درصدی معلمان طرح درس پژوهی با هدف افزایش علاقه و انگیزه دانش‌آموزان در محیط‌های آموزشی اجرا شده و طرح‌های دیگر علمی نیز به مانند «جابربن حیان» در حضور بیش از 56 هزار دانش‌آموز پیگیری شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: تعیین تکلیف 450 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی برای بازگشت آنان به تحصیل و برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی به منظور توانمندسازی نیروی انسانی در حضور بیش از 3 هزار و 500 کادر فرهنگی از دیگر اقدامات شاخص معاونت ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل بود.

عالی‌زاده تصریح کرد: تا پایان سال تحصیلی گذشته نزدیک به 82 درصد از کلاس‌های پایه ششم به فن‌آوری‌های مورد تأکید تجهیز شده و تمامی تلاش‌ها برای پوشش تمامی کلاس‌های این پایه به زیرساخت‌های مورد نیاز خواهد بود.

وی بیان کرد: در سال گذشته پوشش تحصیلی دوره پیش دبستانی نزدیک به 14 درصد افزایش یافته و گام‌های ارزنده‌ای برای شناسایی نوآموزان و آموزش‌های کاربردی و مورد نیاز برداشته شده است.

وی یادآور شد: پوشش بیش از 98 درصدی کلاس‌های درسی در طرح آموزش مهارت‌های زندگی اسلامی که با عنوان طرح کرامت شناخته می‌شود از ارتقای 84 درصدی میزان پوشش نسبت به سال گذشته خبر می‌دهد.

انتهای پیام/ح

تحصیل دانش آموزان عشایر در اردبیل

برچسب ها: دانش آموزان ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.