به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مجتبی زوربخش معاون حمل و نقل و ترافیک شهر شیراز در نشست خبری امروز با خبرنگاران، گفت: در راستای راهاندازی سیستمهای حمل و نقل نوین به دنبال احداث تراموا و بی آرتی در شیراز هستیم.
وی با بیان اینکه عمر مفید اتوبوسها در بهترین شرایط ۷ سال است، اما تراموا ۳۰ سال، ادامه داد: راه اندازی ترامو هزینه بیش از ۱۰ برابری اتوبوس دارد، اما کیفیت خدمات دهی آن بیشتر است، استفاده از ترامو حدود ۲۰ درصد برای توریستها و زائرین و ۸۰ درصد برای مردم کمتر برخوردار شیراز خواهد بود.
زوربخش افزود: احداث ترامو نیاز به ۹ تا یک سال مطالعه دارد که بخشی از آن با همکاری مشاوران خارجی انجام شده و اگر موانعی وجود نداشته باشد تا ۲۴ الی ۳۰ ماه آینده اجرایی میشود.
وی با اشاره به اینکه احداث تراموا کم هزینهتر و سریعتر از مترو است، گفت: ترامو نقش ارتباطی با خطوط اصلی مترو خواهد بود که با احداث آن اتوبوسها در خطوط تراموا حذف میشوند.
زوربخش اظهار کرد: بر اساس مطالعات و مصوبات انجام شده، در ۲ خط اصلی شهر شیراز از بلوار احسان تا چهار راه گمرک از ۲۴ دستگاه اتوبوس بی آرتی استفاده خواهیم کرد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهر شیراز افزود: همچنین در خط دیگر از تقاطع همسطح معالی آباد تا پایانه شهید هوایی و ایستگاه راه آهن ۳۶ دستگاه اتوبوس بی آر تی راه اندازی میشود.
وی بیان کرد: ۱۸۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد شیراز میشود که ۳۵ دستگاه دیروز بارگیری شده و در مسیر شیراز است، تصمیم داریم ۳۰۰ دستگاه اتوبوس را نیز نوسازی کنیم.
زور بخش افزود: در حال حاضر ۱۲ هزار تاکسی در شیراز مشغول به فعالیت هستند.
وی از راه اندازی و خدمات رسانی تاکسیهای اینترنتی در شهر شیراز خبر داد و افزود: با وجود اپلیکیشنهای tapc و snap ناراضایتی برای رانندگان تاکسی بوجود آمده است، که با برنامه ریزی و طراحی اپلیکیشن جدیدی که کاملا قابل رقابت است این اپلیکشین برای تاکسیهای شهر شیراز راه اندازی میشود.
زوربخش گفت: با یک نگاه آسیب شناسی در بخش ترافیک شهری شیراز اقداماتی را انجام دادیم که در بازه کوتاه و بلند مدت منجر به این شد که کمیته ترافیک راه اندازی کردیم.
وی بیان اینکه تاکید ما روی حمل و نقل انسان محور است که شامل دوچرخه و پیاده راه است، اظهار داشت: ۳۳ و نیم کیلومتر مسیر دوچرخه را در ۱۱ منطقه مورد بررسی قرار دادیم و توجه به پیاده راهها هم در دستور کار قرار گرفت و پیاده روهای خیابان تیموری با عرض زیاد میتواند به یک پیاده راه استفاده شود و پیاده روهای خیابان عفیف آباد به پیاده راه تبدیل میشود و که مسیر دوچرخه هم خواهد داشت و همچنین پارک حاشیهای هم محدود خواهد شد.
زوربخش افزود: همچنین طرح مطالعاتی سنگ فرش خیابان خیام و کوچه ادیان در دستور کار قرار گرفته است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهر شیراز از تشکیل کمیته ناتوانهای جسمی و معلولان در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز خبرداد و گفت: در بخش حمل و نقل، ایستگاههای اتوبوس، گذر عابر پیاده و دسترسی به مترو به دنبال ایجاد تمهیدات خاص این قشر هستیم که به صورت آزمایشی از میدان شهرداری تامیدان صنایع طرح مناسب سازی انجام میشود.
انتهای پیام/ن