تجمع بزرگ حسینی مردم ارومیه با عنوان "لبیک یا حسین (ع) لبیک یا ابوالفضل (ع) " فردا در خیابان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ محمد حضرت پور شهردار ارومیه با اعلام برگزاری تجمع بزرگ حسینی مردم  از عموم شهروندان دعوت کرد در این اجتماع بزرگ حسینی در روز هفتم محرم الحرام در خیابان امام خمینی (ره) حضور به هم رسانند.


وی با اشاره به خدمات اتوبوس رانی در روز تجمع بزرگ حسینی، گفت: ناوگان اتوبوس رانی شهرداری ارومیه در روز هفت محرم الحرام همزمان با برگزاری اجتماع بزرگ حسینی اقدام به ارائه خدمات به عزاداران حسینی خواهد کرد.


شهردار ارومیه گفت:به تصویر کشیدن هویت مردم ارومیه در برگزاری مراسمات مذهبی، چون سوگواری سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) همانند سایر شهر‌های کشور و نشان دادن انسجام و وحدت همگان مستلزم حرکتی، چون برگزاری تجمع بزرگ حسینی است.


حضرت پور در ادامه با اشاره به آماده سازی فضای شهری ارومیه برای ایام محرم، تصریح کرد: شهرداری ارومیه با سیاه پوش کردن معابر عمومی در کنار هیات‌های مذهبی با هدف زنده نگه داشتن یاد و نام امام حسین (ع) به استقبال ماه محرم و ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) در کنار مردم ولایتمدار و حسینی ارومیه رفت.


وی با بیان اینکه اگر قرار باشد مجالس امام حسین (ع) را برگزار کنیم باید هدفمند حرکت کنیم، تأکید کرد: از ترویح سنت‌های غلط عزاداری در مجالس سوگواری امام حسین (ع) باید اجتناب کرد.


حضرت پور با بیان اینکه زنده نگه داشتن نام و یاد امام حسین (ع) برای تمام انسان‌ها نجات بخش است، ادامه داد: دشمنان اسلام به ویژه رژیم صهیونیستی غاصب سعی دارد تا زمانی که در جامعه اسلامی پرچم سرخ امام حسین (ع) و پرچم سبز مهدویت افراشته است، آن جامعه را با به انحطاط کشیدن به روش گوناگون به ویژه جوانان نابود کند، اما این را بداند که اقدامات آن‌ها چیزی جز خیالات واهی نیست چرا که در جامعه اسلامی مردم با وجود انواع ایدئولوژی‌ها و گرایشات سیاسی همواره در کنار هم هستند.


وی در ادامه با اشاره به لزوم رعایت حفظ نظافت شهری در برپایی مراسم عزاداری و توزیع نذورات توسط شهروندان در سطح شهر یادآور شد: مردم باید به رعایت حقوق شهروندان و حفظ بهداشت و نظافت شهر توجه جدی داشته باشند و از مردم درخواست کرد در کنار سوگواری برای شهدای کربلا، زیبایی چهره‌ی شهر را در این ایام حفظ کنند.


شهردار ارومیه همچنین از عزاداران و عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) درخواست کرد در روز‌های برگزاری مراسمات سوگواری، نذورات را از اماکن و ایستگاه‌های دارای مجوز فعالیت دریافت کنند.

انتهای پیام/ح


تجمع بزرگ عزاداران حسینی در ارومیه برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.