مدیر جهاد کشاورزی بروجرد از آغاز برداشت بادام از یک هزار و ۲۵۱ هکتار باغات آبی و دیم این شهرستان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ غلامرضا نباتی مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: متوسط برداشت محصول بادام از هرهکتار باغ آبی یک هزار کیلو گرم و باغ دیم ۴۰۰ کیلوگرم است.

وی با بیان اینکه بروجرد مقام اول تولید بادام در سطح استان دارد،افزود: سال گذشته از مجموع یک هزار و ۱۴۵ هکتار زمین باغی زیر کشت بادام ۸۲۰ تن بادام برداشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد مجموع باغات مثمر و غیر مثمر این شهرستان را ۱۱ هزار و ۴۵۰ هکتاراعلام کرد و ادامه داد: از این میزان اراضی باغی سالانه ۸۰ هزار تن انواع میوه تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

نباتی اضافه کرد: سال گذشته ۷۶ هکتار از این زمین‌های شیب دار شهرستان به کشت بادام دیم اختصاص یافته که تا چهار سال آینده برداشت محصول از آن‌ها آغاز می‌شود.

وی گفت:همچنین ۲ هزار و ۴۳۸ هکتار از زمین‌های این شهرستان باغ گردو بوده که به طورمیانگین از هرهکتار ۲ هزار کیلو گرم گردو تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد اظهارداشت: در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی و بهره گیری از نظرات کارشناسان جهاد کشاورزی تولید گردو به سه هزار و ۳۰۰ کیلوگرم نیز افزایش می‌یابد.

شهرستان بروجرد دارای ۶۹ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی است و بیش از ۳۵ درصد ازجمعیت این شهرستان به صورت مستقیم دربخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام /م

برداشت بادام از باغات بروجرد آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار