یک مقام مسئول گفت: نحوه محاسبه نیاز کودی کشور براساس سطح زیرکشت و عملکرد مورد انتظار توسط موسسات تحقیقاتی مرجع انجام می‌شود.

نحوه ی شناسایی و محاسبه ی نیاز کودی کشوربه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ملازاده مشاور معاون وزیر در امور زراعت اظهار کرد: برای محاسبه نیاز کودی کشور تمام اطلاعات مربوط به سطح زیرکشت محصولات مختلف کشاورزی به همراه اطلاعات مربوط به عملکرد مورد انتظار از هر محصول طی گزارشی جمع بندی شده و به موسسه خاک و آب ارسال می‌شود.

وی افزود: یک تیم تحقیقاتی با سطح علمی بسیار بالا در موسسه تحقیقات مزبور براساس مجموعه این اعداد و ارقام و محاسبات لازم بر روی آنها طی گزارشی تحلیل و جمع بندی نهایی خود را در خصوص نیاز کودی کشور به انواع کودهای کشاورزی به معاونت زراعت اعلام می‌کند.

این مقام مسئول ادامه داد: معاونت زراعت نیز با دریافت این اطلاعات به تحلیل مصرف انواع کودهای کشاورزی در سال‌های گذشته پرداخته و با توجه به منابع مالی و برنامه ی زراعی سال جدید، برنامه  تامین و تدارک کودی کشور را تنظیم کرده و جهت اجرا به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ابلاغ می‌کند.

ملازاده در پایان تصریح کرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی براساس این برنامه ابلاغی و با درنظر گرفتن اولویت تامین از منابع داخلی نسبت به تامین کود اوره از شرکت های پتروشیمی داخلی و برگزاری مناقصات داخلی مختلف در مقاطع مختلف سال جهت تامین کودهای فسفاته و پتاسه اقدام کرده و به این طریق حدود 90 درصد برنامه  ابلاغی را از منابع داخلی تامین می‌کند.

انتهای پیام/

90 درصد کود مورد نیاز از منابع داخل تامین می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار