کانال دفتر رهبر انقلاب، بخشی از بیانات ایشان در خصوص تاثیر نهضت عاشورا بر جامعه شیعه را منتشر کرد.

محرمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کانال دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای به مناسبت ایام محرم، بخشی از بیانات ایشان درباره نهضت عاشورا را منتشر کرد که در ادامه می‌خوانید.

نهضت عاشورا، مادر تمام نهضتها در تاریخ شیعه است
امام سجّاد على‌بن‌الحسين (صلوات الله و سلامه عليه) و امام باقر (علیه‌السّلام) فرزندش و امام صادق (علیه‌السّلام) فرزندزاده‏‌ى او، سه رهبرند كه پشت سر هم و پى‌درپى، مبارزات دوره‏‌ى قبل [امامان] را با دشوارى بيشتر و با اِشكالات فراوان‌ترى تعقيب ميكردند.
مبارزات اين سه بزرگوار از مبارزات كربلا ميرُويد و مبارزات كربلا، اين نيمروز بسيار حسّاس - از صبح تا عصر عاشورا - اگرچه كوتاه بود، امّا مادر تمام مبارزات شيعه بود.
 اين، نصف‌روز مايه داد به تمام نهضتهاى شيعه در طول تاريخ؛ و اگر بر مبالغه حمل نشود، مايه داد به تمام نهضتهاى انسانى طول تاريخ، ولو به غير ما. اين نصف‌روز، بسيار پرشكوه است. و دلیل اهمّیّت این نیمروز این است که اگر ما بعد از ۱۴۰۰ سال باز ميتوانيم درباره‏‌ى امام باقر و امام صادق (علیهماالسّلام) حرف بزنيم، به‌خاطر آن نصفه‌روز است.
اين جلسات ما، اين نشست‌وبرخاست ما، اين مجلس ما، اين منبر ما، اين حرفهاى ما، به بركت همان نيمروز است.
ما به نام «عاشورا» دور هم جمع ميشويم و حرف امام باقر (علیه‌السّلام) را ميزنيم، حرف شاگردان حسين (علیه‌السّلام) و فرزندان حسين (علیه‌السّلام) را ميزنيم.
 کتاب همرزمان حسین(علیه‌السلام)؛ ص۱۸۰-۱۸۱ سخنرانی‌های آیت‌الله خامنه‌ای در محرم الحرام ۱۳۵۱ در هیات انصارالحسین تهران

انتهای پیام/

برچسب ها: محرم97 ، رهبر انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.