رئیس شورای قضایی استان هرمزگان گفت: برخی پرونده‌های فساد اقتصادی در استان هرمزگان مربوط به پرداخت و دریافت رشوه از سوی برخی مدیران و کارمندان دستگاه‌های اجرایی و همچنین یقه سفید‌ها بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،حجت الاسلام اکبری رئیس شورای قضایی استان هرمزگان گفت: برخی پرونده‌های فساد اقتصادی در استان هرمزگان مربوط به پرداخت و دریافت رشوه از سوی برخی مدیران و کارمندان دستگاه‌های اجرایی و همچنین یقه سفید‌ها بوده است.

وی افزود: حکم محکومیت این افراد صادر وبه زودی اجرا می‌شود.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان در تشریح جزئیات این پرونده‌های کلان فساد اقتصادی پرونده موسوم به قاچاق سازمان یافته یک هزار و یکصد و بیست و هشت کانتینر کالا در شعبه دادگاه انقلاب بندرعباس مورد رسیدگی قرار گرفته و منجر به صدور محکومیت شده و در مرحله تجدیدنظر خواهی به سر می‌برد.

حجت الاسلام اکبری همچنین از صدور حکم محکومیت در خصوص پرونده ۱۶۸ کانتینر کالای قاچاق و همچنین صدور حکم محکومیت در پرونده ۶۸ کانتینر باطری قاچاق در دادگاه انقلاب شهرستان بندرعباس خبر داد.

وی درباره اتهامات افرادی که قصد داشتند با سوءاستفاده از فضای اقتصادی کشور و نوسانات موجود در بازار ارز، صد و سیزده کانتینر سوخت را به خارج از کشور قاچاق کنند، پس از تکمیل روند تحقیقات، کیفرخواست صادر شده است و به زودی جلسه محاکمه این متهمین برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام اکبری برخی از این پرونده‌ها به مرحله قطعیت رسیده که ارزش ریالی آن‌ها بالغ بر میلیارد‌ها تومان می‌باشد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین از صدور حکم پرونده قاچاق ۷۵ کانتینر کاغذ دیواری طی روز‌های آینده خبر داد.

وی با اعلام این مطلب که روند تحقیقات مربوط به پرونده معروف به خودرو‌های قاچاق که می‌توان از آن به عنوان یکی از بزرگترین پرونده‌های فساد اقتصادی کشور نام برد در جریان است، گفت: رسیدگی به این پرونده به زودی در دادسرای ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی کشور آغاز خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان افزود: رسیدگی قضایی به پرونده‌های تصرفات غیرقانونی در اموال و وجوه دولتی بخش دیگری از اقدامات محاکم استان هرمزگان است.

حجت الاسلام اکبری این پرونده‌ها مربوط به افرادی است که طی یک یا دو سال گذشته به صورت سازمان یافته در استان هرمزگان مبادرت به قاچاق کالا می‌نمودند و در نتیجه اقدام به موقع دستگاه قضایی هرمزگان و با همت سربازان گمنام امام زمان (عج)، نیروی سختکوش انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مورد رصد و شناسایی قرار گرفته و پس از دستگیری اعضا و سرشاخه‌ها، مراحل رسیدگی به جرائم آن‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به کشف یازده فروند لنج مملو از مشروبات الکلی در آب‌های ساحلی استان هرمزگان از برخورد قاطع و بدون اغماض دستگاه قضایی استان هرمزگان با پدیده شوم قاچاق مشروبات الکلی خبر داد.

انتهای پیام/ر

تشریح مهم ترین پرونده‌های فساد اقتصادی؛ در پایتخت اقتصادی کشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.