هر عزادار، یک پاکبان +تصاویر

کاربران فضای مجازی با دنبال کردن هشتگ هر عزادار یک پاکبان همراهی خود را با پاکبان‌ها در ماه محرم اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پاکبان‌ها و رفتگران شهر یکی از زحمتکش‌ترین و قابل احترام‌ترین قشر هر جامعه‌ای هستند و تصور شهری بدون پاکبان تصوری تلخ و وحشتناک است. شغلی که این افراد در آن به مردم خدمت می‌کنند جزو یکی از مشاغل سختی است که در کشور ما کمتر کسی از آن استقبال کرده و به سراغ آن می‌رود.

هر عزادار، یک پاکبان + تصاویر        هر عزادار، یک پاکبان + تصاویر

در روزهای فعلی که مردم در مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام شرکت می‌کنند و با نذورات مختلفی از طرف بانیان مجالس و خادمان اباعبدالله در ایستگاه‌های صلواتی، حسینیه‌ها و تکایا پذیرایی می‌شوند و تردد دسته‌های عزاداری هیئت‌های مختلف، در شهر زیاد است، حجم کاری پاکبان‌ها و رفتگران  نسبت به قبل نیز افزایش پیدا کرده  است.

هر عزادار، یک پاکبان + تصاویر       هر عزادار، یک پاکبان + تصاویر

همه ما تا کنون پس از پایان مراسم عزاداری و به هنگام بازگشت به خانه، با صحنه‌ها و تصاویری از کوچه‌ها و خیابان‌های مملو از زباله و انبوهی از ظروف یکبار مصرفی که بر زمین ریخته شده است، مواجه شده‌ایم و البته پاکبان‌ها در کمترین زمان ممکن همان خیابان‌های پر شده از زباله‌ها را نظافت کرده و چنین صحنه‌ها تإسف بر انگیزی را  با زحمات بی دریغ خود محو کرده‌اند.

هر عزادار، یک پاکبان + تصاویر        هر عزادار، یک پاکبان + تصاویر

این روزها برخی از کاربران فضای مجازی مثل محرم سال‌های قبل  با دنبال کردن هشتگ هایی چون پاکبان محرم، هر عزادار یک پاکبان، محرم بی زباله و همچنین هشتگ محرم پاک ضمن اعلام همراهی خود با پاکبان‌ها در حفظ نظافت شهر و کمک به آن‌ها در ایام محرم سایر مردم را نیز به همدلی و همراهی با پاکبان‌ها و رفتگران دعوت کرده‌اند.

هر عزادار، یک پاکبان + تصاویر    هر عزادار، یک پاکبان + تصاویر

فرا خواندن شهروندان به یاری پاکبان‌ها  و رفتگران در ماه محرم علاوه بر حفظ پاکی محیط زیست، اقدام پسندیده‌ای در کمک کردن به آن‌ها به شمار می‌آید و خوشبختانه این اقدام نیز همچون سایر جریان‌های اجتماعی که در شبکه‌های اجتماعی به راه می‌افتد، مورد استقبال کاربران فضای مجازی قرار گرفته است و کاربران پست‌ها و پیام‌های بسیاری را در این خصوص در صفحات شخصی خود منتشر کرده‌اند.

هر عزادار، یک پاکبان + تصاویر        هر عزادار، یک پاکبان + تصاویر

شور و شعور حسینی عزاداری دوستداران و ارادتمندان امام حسین علیه السلام، کاربران فضای مجازی را بر آن داشته است تا در شهرهای مختلف سراسر کشور با تشکیل گروه‌های خودیار و همچنین راه اندازی کمپین‌های حمایتی در فضای مجازی در جهت فرهنگ سازی همکاری مردم با پاکبان‌ها  قدمی هر چند کوک و البته تاثیر گذار در این مسیر بردارند.       

انتهای پیام/

برچسب ها: فضای مجازی ، محرم97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
آخه یکی نیس بگه خدا رو خوش میاد آره دوستان عزیز با خودتونم همونایی که یکبار مصرفها رو زمین میندازین!
اگه دنبال ثواب هستید. نمی‌خواد به پاکبانهای عزیز و زحمتکش کمک کنید. فقط و فقط آشغال ها رو به سطل زباله بندازید. هم خدارو خوش میاد وهم خیلی ثواب کردید.
آخرین اخبار