مردم آذربایجان غربی در در نهمین روز از محرم الحرام و همزمان با تاسوعای حسینی به سوگ نشستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛محرم به روز نهم می‌رسد، به داستان مشک و دست‌های بریده، به قصه علمدار و بردار و سقا و چشمان گیرای ابالفضل(ع).

عزاداران آذربایجان غربی نوای

داستان به تب و تاب آب رسیده است، به مشک‌هایی که به دندان گرفته می‌شوند شاید که بتوانند خود را به خیمه‌ها رسانده و کام رقیه(س) را سیراب کند و شاید هم کام علی اصغر ۶ ماه را.

امروز تاسوعاست، روز قمر بنی هاشم(ع)، روز وفاداری و روز ماندن پای عهد تا آخر، تا آخرین قطره و تا آخرین توان. روزی که ایشان تسلیم محض امام زمان خود بود و در عظیم‌ترین میدان جنگ تاریخ بعد از ۱۴۰۰ سال وفاداری‌ ایشان هنوز زبانزد خاص و عام است.

در نهمین روز از محرم الحرام و همزمان با تاسوعای حسینی، غم و ماتم شهادت علمدار کربلا مردم جای جای استان آذربایجان غربی را به مکان های عزاداری کشانده و هزاران نفر از عزاداران حسینی با شور و غم در حال برگزاری سوگواری روز تاسوعای حسینی هستند.

هیئت‌های مذهبی، عزاداران حسینی و ارادتمندان سرور و سالار شهیدان که دیروز و دیشب تا ساعت های پایانی با حضور در مراسم سوگواری  به عزاداری پرداخته بودند، امروز نیز در فضایی معنوی با تشکیل دسته های سینه زنی و زنجیرزنی به یاد ابوالفضل العباس (ع) ،امام حسین(ع) و شهدای کربلا عزاداری کردند.

شور و شعور حسینی امروز در میان شهر شهیدپرور ارومیه موج می‌زد و بقاع متبرکه نیز میزبان عزاداران فرزند رسول خدا(ص) بود و شیفتگان علمدار کربلا در عزای شهادت عباس بن علی(ع) به سر و سینه زدند.

برپایی ایستگاه‌های صلواتی، پخت آش نذری و شربت حال و هوای خاصی به مراسم عزاداری تاسوعای حسینی داد و تجمع عزاداران باشکوه هر چه تمام‌تر در شهر ارومیه برگزار شد.

 

انتهای پیام/م

 نوای علمدار نیامد در آسمان آذربایجان غربی پیچید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.