همزمان با عاشورای حسینی آیین‌های عزاداری باحضور هزاران نفر از عاشقان و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) اعم از اهل سنت و تشیع در استان کردستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، همزمان با عاشورای حسینی آیین‌های عزاداری باحضور هزاران نفر از عاشقان و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) اعم از اهل سنت و تشیع از جای جای استان کردستان با حضور در هیات‌های مذهبی و حسینیه‌ها برگزار شد.

برگزاری مراسم عاشورای حسینی اهل سنت و شیعیان در استان کردستان + تصاویر

از اوایل صبح امروز همزمان با سراسر کشور هیات‌ها و دسته‌های عزاداری در خیابان‌های سطح شهر سنندج و حسینیه‌ها و اماکن متبرکه حضور یافته و به یاد سیدالشهدا و یاران باوفای آن حضرت به سر و سینه زدند.

مردم شهر سنندج با حضور در دسته‌های عزاداری از جلوی مهدیه این شهر، خیابان فردوسی و میدان انقلاب به سمت حسینیه درحال حرکت هستند و در سوگ شهدای دشت کربلا عزاداری کرده و با شکوه و نظم خاصی به مرثیه سرایی و نوحه خوانی پرداختند.
برگزاری مراسم عاشورای حسینی اهل سنت و شیعیان در استان کردستان + تصاویر

مردم شیعه و سنی سنندج با حضور باشکوه خود در آئین عاشورای حسینی، عشق و ارادت قلبی خود را به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نشان دادند.

گزارش‌های رسیده از سایر نقاط استان کردستان حاکی از آن است که مردم شهر‌های مختلف این استان نیز از ساعت اولیه امروز با راه اندازی هیات‌های عزاداری و سینه زنی و زنجیر زنی یاد سرور و سالار شهیدان و یاران باوفای آن حضرت بویژه حضرت ابوالفضل العباس را گرامی داشته اند.

هر ساله ایام محرم در جای جای استان کردستان با آداب و رسوم خاصی از جمله مراسم گل گیران، تشکیل هیات‌های عزاداری در مقابل حسینیه، مساجد و سایر اماکن مذهبی و پخت غذا‌های نذری همراه است.

امسال ۶۱۰ هیات مذهبی و ۱۴ بقعه متبرکه شاخص استان در اجرای برنامه‌های سوگواری و عزدارای سرور و سالار شهیدان در سطح استان مشارکت دارند.

انتهای پیام/ی


آیین سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) در استان کردستان

برچسب ها: اربعین ، محرم97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.