جشن شکوفه‌ها صبح فردا با حضور بیش از ۴۴ هزار دانش آموز کلاس اولی در مازندران برگزار می‌شود.

علیرضا طالبی رییس روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، گفت:۴۴ هزار و ۱۰۰ دانش آموز کلاس اولی دختر و پسر صبح فردا سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.

وی با بیان اینکه جشن شکوفه‌ها فردا ۳۱ شهریور به صورت همزمان در مدارس مازندران برگزار می‌شود، افزود: مراسم نمادین جشن شکوفه‌ها در دبستان فقیه شهرستان جویبار ۹ صبح  فردا برگزار می‌شود.

طالبی گفت: دانش آموزان مقاطع دیگر تحصیلی از یک شنبه اول مهر به مدرسه می‌روند.

میرشفیعی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران نیز با اشاره به سیستم مدیریت یکپارچه مراکز پیش دبستانی استان گفت: این برنامه در چند سال اخیر به طور جدی در دستور کار است و میزان نوآموزان پیش دبستانی استان از ۲۴ هزار نفر در سال ۹۵-۹۴ به بیش از ۴۱ هزار نفر در سال ۹۷-۹۶ رسیده است.

وی افزود: در این راستا تمامی مرکزی که به فعالیت پیش دبستانی مشغول هستند اعم از مراکز قرآنی، مراکز بهزیستی و دیگر موارد، ملزم هستند از نظر محتوا، کتب، سنجش سلامت و ثبت نام سناد تحت نظارت آموزش و پرورش استان فعالیت کنند.

میرشفیعی گفت: مربیان پیش دبستانی استان نیز تحت نظارت آموزش و پرورش استان دوره‌های ضمن خدمت ۳۰ ساعته را سپری می‌کنند.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش مازندران افزود: تاکنون ۱۱ هزار نفر طرح سنجش سلامت امسال انجام دادند و ۶ هزار نفر در نوبت هستند.

وی گفت: ۴۰ هزار نفر از اولیای دانش آموزان در کلاس‌های آموزش خانواده شرکت کرده و این دوره را سپری کرده اند.

میرشفیعی به کلاس‌های چندپایه مناطق محروم نیز اشاره کرده و گفت: ۱۵۴ کلاس چند پایه در مناطق محروم استان وجود دارد که فعالیت پیش دبستانی نیز ارائه می‌دهند. در این تعداد کلاس ۳۳۴ نوآموز پیش دبستانی تحت پوشش قرار گرفته و ساعت‌های رسمی دوره را فرا می‌گیرند.

 ۴۹۹ هزار دانش آموز از پایه ابتدایی تا پایان متوسطه دومدر سال تحصیلی جدید، در مدارس استان تحصیل کنند.

انتهای پیام/آ


سال تحصیلی کلاس اولی‌ها از فردا آغاز می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.