مدیرکل آموزش و پرورش کردستان خبر داد:

زنگ مهر و مقاومت در مدارس کردستان نواخته شد

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت:همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، زنگ مهر و مقاومت در تمامی مدارس استان طنین انداز شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،آئین نمادین استانی جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها با حضور مسئولین استانی، دانش آموزان پایه اولی و نوآموزان پیش دبستانی و اولیای آنان امروز شنبه ۳۱ شهریور ماه همزمان با سراسر کشور در دبستان معلم ناحیه یک سنندج برگزار شد.

رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در این آیین گفت:باید نوع دوستی، صمیمیت و مهربانی را در دانش‌آموزان نهادینه کرد و به حقیقت مدرسه مکان مناسبی برای پرورش انسان‌های بامحبت و دلسوز و نوعدوست به شمار می‌رود.

وی افزود: اگر قصد داریم دانش‌آموزان علاقمند به مدرسه را تربیت کنیم که اهداف آموزشی و پرورشی در منش و شخصیت آن‌ها نفوذ کند باید مربیان مدارس صفا و صمیمیت را به دانش‌آموزان بیاموزند.

قربانی بیان کرد: قطعا دانش‌آموزان با درس دادن محض در سر کلاس درس چیزی نمی‌آموزند و باید مهر و محبت را در قالب شعر و هنر به آن‌ها آموزش داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان مدرسه را خانه دوم دانش‌آموزان عنوان کرد و یادآور شد:لازم است در تعلیم و تربیت هرچه بهتر دانش‌آموزان والدین نیز در کنار مربیان مشارکت یابند و در انجمن اولیا و مربیان مدرسه همدل و همراه شوند.

قربانی دانش آموزان پایه اول دبستان دراستان را ۲۷ هزار دانش آموز اعلام کرد و گفت: در سال تحصیلی جدید بیش از ۲۲ هزار نوآموز و پیش دبستانی هم راهی مدارس می شوند.

وی اضافه کرد: این تعداد دانش آموز ذکر شده در ۸۵۰ کلاس درس و هزار و ۶۰۰ مدرسه  در استان مشغول به یادگیری می شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج نیز در ادامه این آیین با اشاره به اینکه پوشش صد در صدی کلاس اولی‌ها را در سال‌جاری شاهدیم، افزود: در حوزه سنجش دانش‌آموزان نیز از چهار هزار و ۸۰۰ کلاس اولی حدود ۹۷ درصد سنجش شده‌اند.

فوادحسینی افزود: دانش‌آموزانی که تاکنون تحت پوشش طرح سنجش قرار نگرفته‌اند نیز سنجش خواهند شد.

وی بیان کرد: ورود دانش‌آموزان پیش دبستانی و پایه اول به مدرسه روزی فراموش نشدنی برای والدین و دانش‌آموزان خواهد بود چرا که والدین ثمره رشد فرزندان خود را در یادگیری آن‌ها خواهند دید.

حسینی همچنین با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان بیان کرد: امروز امنیت و آرامشی که در جامعه حکمفرماست مدیون خون پاک شهدا و رزمندگان است و باید قدردان این عزیزان باشیم.

وی یادآور شد: جای خرسندی است که دانش‌آموزان پایه اولی امروز را در سایه امنیت و آرامش جشن می‌گیرند و راهی کلاس‌های تعلیم و تربیت می‌شوند.

گفتنی است؛ آئین نمادین استانی جشن بازگشایی و زنگ آغاز مهر و مقاومت نیز صبح روز یکشنبه اول مهرماه ۹۷ با حضور مسئولین استانی، در دبیرستان شهید یدالله محمدی سنندج برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

برگزاری جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها در سنندج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.