۲۳۰ هزار و ۸۰۰ دانش آموز بوشهری سال جدید تحصیلی را در دو هزار و ۲۰۰ مدرسه آغاز کردند.

بازگشایی مدارس بوشهر با حضور بیش از ۲۳۰ هزار دانش آموز به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مراسم آغاز سال تحصیلی ۹۸-۹۷ با حضور مسوولان استان بوشهر در مدرسه متوسطه فرزانگان این شهر برگزار شد.

نماینده، ولی فقیه در استان وامام جمعه بوشهر در این مراسم با اشاره به جایگاه علم آموزی در دین اسلام گفت: وقتی در طول تاریخ کشور‌ها را با نگاه علمی بررسی کنیم متوجه می‌شویم که بسیاری از کشور‌ها بعد از چندی به علت بی‌توجهی به دانش از بین رفته‌اند.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: اگر می‌خواهیم کشور پیشرفتی جامع و پایدار داشته باشد باید به حوزه دانش از همان ابتدا یعنی دوره کودکی توجه شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر نیز با اشاره به همزمانی بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس، یاد شهدای دانش آموز را گرامی داشت و تاکید کرد که توسعه از راه آموزش و پرورش تحقق می‌یابد.

مجید خورشیدی با اشاره به اینکه تحقق توسعه بدون توجه به فرهنگ امکان پذیر نیست، گفت: در مدارس فرهنگ مدار، باید توجه به قانون به دانش آموزان آموخته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر هم گفت: ۱۴ هزار و ۳۷۵ نیروی فرهنگی در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان فعالیت می‌کنند.

ناصر کرمی از همه مردم به ویژه والدین خواست که یاریگر معلمان باشند، زیرا که در زمان حاضر رسیدن به اهداف تربیتی دشوارتر از پیش شده است.

وی کمبود شدید نیروی انسانی را چالش آموزش و پرورش استان خواند و افزود: امسال ۱۴ هزار دانش‌آموز و چیزی نزدیک به ۴۰۰ کلاس درس افزوده شده در حالی که ۵۵۲ نیرو بازنشسته شده‌اند و فقط توانسته‌ایم ۲۶۶ نیرو جذب کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر به موفقیت‌های دانش آموزان در عرصه‌های فرهنگی، مذهبی و علمی در سال گذشته نیز اشاره کرد و ادامه داد: انتظار داریم که در آینده نزدیک در میان ۱۰ استان برتر کشور باشیم.

کرمی، مهمترین شاخص برای رسیدن به این موفقیت را همراهی و همدلی مردم و مسوولان دانست و طرح تقویت مدیریت علمی را مثال روشن این همدلی عنوان کرد.

انتهای پیام/ک

آغاز سال تحصیلی در 2200 مدرسه بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.