مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: در تابستان امسال ۱۱ واحد آلاینده در استان شناسایی شد.

محمد خداپرست ،مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل صبح امروز در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  اظهار داشت: در راستای جلوگیری از آلایندگی واحدهای تولیدی و صنعتی، واحدهای آلاینده در سطح استان به صورت مستمر پایش می‌شوند و تذکرات لازم به مدیران و مسئولان این واحدها ارائه می‌شود تا در راستای رفع آلایندگی اقدام کنند.

وی از شناسایی واحدهای آلاینده در سطح استان خبر داد و افزود: در تابستان امسال ما توانستیم با پایش واحدهای تولیدی و صنعتی 11 واحد آلاینده را با بررسی‌های لازم شناسایی کنیم که از این تعداد  هفت واحد مربوط به فاضلاب صنعتی و چهار واحد مربوط به هوا بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: براساس قانون مالیات بر ارزش افزوده، واحدهای تولیدی آلاینده که استانداردها و ضوابط حفاظت از محیط زیست را رعایت نمی‌کنند باید یک درصد از قیمت فروش خود را به عنوان عوارض آلایندگی پرداخت کنند و در صورت بی‌توجهی واحدهای آلاینده به رفع آلایندگی باید نسبت به پرداخت این عوارض اقدام کنند.

خداپرست حذف واحدهای آلاینده از لیست آلایندگی را منوط به ارائه مدارک و بررسی های لازم دانست و تصریح کرد: وجود مستندات قانونی لازم از جمله نتایج طرح خوداظهاری واحدها و نمونه‌برداری‌های آزمایشگاهی در مورد حذف و اضافه شدن واحدها در لیست صنایع آلاینده موثر بوده و با بررسی‌های لازم اقدامات در این زمینه انجام می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: پس از ارائه تذکرات به واحدهای آلاینده در صورتی که این واحدها نسبت به رفع آلایندگی اقدام کرده و استانداردها و ضوابط زیست‌محیطی را رعایت کنند از فهرست واحدهای آلاینده خارج می‌شوند و می‌توانند بدون دغدغه به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

انتهای پیام/ع

پایش واحدهای تولیدی و صنعتی در استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.