عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به زیرساخت‌های گسترده‌ای از جمله آب، برق، گاز و جاده که ایران در ۴۰ سال گذشته برای مردم فراهم کرده است حال لازم است برای ایجاد یک شبکه ارزش افزوده و ثروت سازی از طریق خدمات برنامه ریزی دقیقی انجام شود.

نیازمند برنامه ریزی برای تبدیل خدمات گاز رسانی به ارزش افزوده و ثروت سازی هستیمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در حاشیه دیدار با مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: تاکنون نگاه به این فعالیت‌ها صرفا اجتماعی بوده، در حالی که باید برنامه ریزی با رویکرد ثروث آفرینی و اقتصادی به این خدمات انجام شود.

وی افزود: امروز درباره موضوعاتی همچون گازرسانی به روستا‌های بخش مرکزی مشهد و کلات که در برنامه امسال شرکت گاز استان قرار داشته، وضعیت فعلی پروژه‌های در حال اجرا و همچنین اصلاح حریم خط لوله گاز پرفشار با مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی مذاکره کردیم که الحمدالله طبق گزارش‌های ارائه شده در مسیر تعیین شده در حال انجام است.

عضو هیات رئیسه مجلس در ادامه گفت: سال‌های اخیر گازرسانی به روستا‌ها شدت بسیار خوبی گرفته است، شاید تا پنج سال پیش به این نکته توجه خاصی نداشتیم و حداکثر روستا‌هایی که در مسیر خطوط انتقال بودند گاز دریافت می‌کردند، اما در حال حاضر تلاش می‌کنیم تا تمام آبادی‌هایی که در مسیر هستند گازدار شوند.

قاضی زاده هاشمی افزود: نقطه هدف گازرسانی روستایی در خراسان رضوی ۹۷ درصد جمعیت تعیین شده که عدد بسیار فوق العاده‌ای است، کمتر از سه درصد هم به جهات فنی امکان گازرسانی ندارند که برای آن‌ها باید فکری کرد تا با مدل‌های بهینه تامین انرژی آن‌ها فراهم شود.

انتهای پیام // ف.ک
 
 


دیدار عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با مدیرعامل شرکت گاز استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.