دختر دانش آموز اهل روستای چاه پهن تنگستان که در نخستین روز مدرسه به علت افتادن کاشی بر سرش آسیب دیده بود، حالش خوب است.

حال دانش آموز مصدوم تنگستانی خوب است؛ لزوم تکمیل سریع‌تر مدرسه ناتمام روستابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، تهمینه ابراهیمی که در کلاس پنجم ابتدایی تحصیل می‌کند همراه با دیگر دانش آموزان روستایشان از پارسال در مسجد درس می‌خوانند؛ زیرا مدرسه قدیمی‌شان جای مناسبی برای درس خواندن نبود.

روستای چاه پهن با ۱۸۰ نفر جمعیت در ۵۵ کیلومتری دلوار در شهرستان تنگستان واقع شده و یازده دانش آموز دارد.

نیکوکاران از پارسال ساخت مدرسه‌ای سه کلاسه را برای تهمینه و دوستانش آغاز کرده‌اند و قرار بود که قبل از مهر، مدرسه تکمیل شود، اما این اتفاق نیفتاد و دیروز در نخستین روز مهر، بچه‌ها باز کلاسشان را در مسجد برگزار کردند.

تهمینه دیروز وقتی برای روشن کردن کولر در محل برگزاری کلاس روی صندلی رفته بود، کاشی بالای کولر که لق بوده می‌افتد و به سر و دست او آسیب می‌زند. او را به درمانگاه می‌برند و پس از بخیه زدن به خانه منتقلش می‌کنند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه دلوار که امروز به عیادت تهمینه رفته بود، به خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: این دانش آموز حالش خوب است و امروز فقط برای استراحت بیشتر در خانه مانده و فردا سر کلاس حاضر می‌شود.

عبدالرضا زمانی افزود: چندی پیش جلسه‌ای داشتیم با نوسازی مدارس و از آن‌ها خواستیم که به پیمانکار بگویند مدرسه را پیش از مهر تحویل دهد؛ اما با وجود اینکه تجهیزات مدرسه خریداری شده مدرسه هنوز کامل نیست و دانش آموزان نتوانستند سال تحصیلی جدید را در مدرسه نو آغاز کنند.

وی ادامه داد: پیمانکار علت تکمیل نشدن مدرسه را نبود اعتبار اعلام کرده، اما از نظرما قابل پذیرش نیست و خواسته‌ایم که تا نیمه مهر مدرسه را تحویل دهد.

به گفته زمانی، مدرسه قدیمی روستا فرسوده شده بود و به همین علت تا تصمیم گرفته شده بود تا زمانی که مدرسه جدید ساخته شود، بچه‌ها در مسجد درس بخوانند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر دیروز در آیین بازگشایی مدارس گفته بود، امسال ۳۸۸ کلاس درس جدید به مدارس استان افزوده شده است، اما هنوز ۷۰۰ کلاس فرسوده داریم.

در همین حال به گفته ناصر کرمی، در سال‌های اخیر، به همت خیران و اختصاص اعتبار دولتی، نوسازی‌ها خوب بوده و تعداد کلاس‌های تخریبی که هزار و ۳۳۰ کلاس بوده، حالا ۴۷ درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/ک

مدرسه روستای چاه پهن تنگستان در انتظار تکمیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.