نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: کنگره سه هزار شهید استان قزوین با شکوه و عظمت برگزار شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در این جلسه به سخنان رهبر انقلاب اشاره کرد وگفت: رهبر انقلاب در آن سالی که به قزوین سفر کردند شهدای این استان را بسیار ممتاز و استثنایی برشمردند.

وی ظرفیت استان قزوین را در بخش‌های اقتصادی، تاریخی، سیاسی و فرهنگی بسیار بالا دانست و گفت: باید در کنگره سه هزار شهید این ظرفیت‌ها را برای مردم بازگو کرد تا مردم با دست آورد‌های انقلاب و نظام بیشتر آشنا شوند و بدانند این انقلاب با دادن خون بسیاری از جوانان بدست ما رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی تاکید کرد: این کنگره باید جذاب و مخاطب ساز باشد و یک بستر مطلوب را برای استان و کشور فراهم کند.

دکتر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی هم تفهیم فلسفه زندگی به نسل جوان را مهمترین هدف از برگزاری این کنگره بیان کرد.

دکتر صالحی گفت:جوانان اصلی‌ترین مخاطبان این کنگره هستند و دشمنان انقلاب به سرعت در نظر دارند تا مردم به ویژه جوانان را از انقلاب و نظام مایوس کنند و وظیفه همه ما مسئولین است که با برگزاری این کنگره‌ها حیات طیبه را به جوانان بیاموزیم.

وی افزود: باید یاد و خاطره شهدا در نزد مخلوق خداوند زنده نگه داشته شود چرا که شهدا ادامه دهنده راه رسول خدا هستند.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت:قزوین از قبل هم به عنوان یک استان علم پرور محسوب می‌شده و در سال‌های اخیر با احداث پروژه‌هایی از جمله چشمه نور در حال احیاء عظمت خود است.

صالحی از راه اندازی مدرسه انرژی اتمی هم گفت و افزود: تمام کار‌های زیر ساختی این مدرسه به اتمام رسیده که به امید خداوند از مهر سال آینده دانش آموز پذیرش خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی نماینده، ولی فقیه در استان قزوین هم در این نشست با تأکید بر اینکه برگزاری باشکوه و شایسته کنگره سه هزار شهید استان به نحو شایسته گفت: باید قدرشناس شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی باشیم و کنگره سه هزار شهید استان را به بهترین شکل برگزار کنیم.

امام جمعه قزوین افزود: کنگره سه هزار شهید استان قزوین فرصتی تکرار ناپذیر برای استان محسوب می‌شود و همه باید به نحو شایسته از این فرصت استثنایی استفاده کنیم.

زاهدی استاندار قزوین هم در این نشست گفت: بیان واقعیت‌های انقلاب و شقاوت‌های دشمنان انقلاب به صورت درست و به دور از تحریف به نسل جوان یکی از کار‌های مهمی است که در این کنگره باید انجام شود.

سردار شاهرخی فرمانده سپاه استان نیز گفت: مخاطبان اصلی این کنگره قشر جوان و نوجوان است که جنگ را تجربه نکرده اند و این کنگره فرصتی برای ارائه دست آورد‌های انقلاب اسلامی در موارد مختلف است.

وی افزود: تا کنون ۸۱ درصد از آثار شهدا جمع آوری شده است و همچنین ۳ هزار خانواده نیازمند هم شناسایی و یک بسته حمایتی به نام یک شهید به این خانواده‌ها داده می‌شود.

فرمانده سپاه استان افزود: پیش بینی می‌شود قبل از برگزاری کنگره ۲۰۰ یادواره در روستا‌ها و شهر‌ها برگزار شود.

انتهای پیام/

گردهمایی نخبگان و چهره‌های شاخص ملی استان قزوین در تهران

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار