رئیس کانون مداحان بیرجند از فعالیت ۶۲۰ مداح در بیرجند خبر داد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ گرجی رئیس کانون مداحان بیرجند گفت:  از این تعداد مداح 295 نفر  ثبت سامانه طوبی شده اند که در این سامانه  اطلاعات هیئت های مذهبی، کانون های فرهنگی و تبلیغی، انجمن های اسلامی و مداحان در سامانه طوبی ثبت شود.

وی با اشاره به اهداف اجرای این طرح، افزود: ساماندهی و برنامه ریزی جامع کشوری برای تشکل های دینی و مذهبی از مهم ترین اهداف این طرح است.

رئیس کانون مداحان بیرجند ادامه داد: با ثبت اطلاعات تشکل های دینی در این سامانه، بانک اطلاعاتی آن ها در دسترس بوده و فعالیت ها نیز منسجم می شود.

وی خواستار ثبت نام شاعران، مداحان و هئیت های مذهبی در این سامانه شد و افزود: صدور مجوز و کارت مداحی منوط به ثبت نام در سامانه طوبی خواهد بود.

گرجی بیان کرد: این افراد بعد از ثبت در سامانه، توسط تیم ارزیابی پنج نفره، ارزیابی و سطح بندی می شوند.

وی با بیان اینکه مداحان از سطوح یک تا سه سطح بندی می شوند، افزود: حفظ اشعار، آشنایی با مقتل، احکام، قرآن، تاریخ اسلام  و آشنایی با ادعیه از ملاک های ارزیابی است.

گرجی با بیان اینکه بعد از سطح بندی، برای مداحات کارت صادر می شود، افزود: این کارت به مدت یک سال تغییر نمی کند و در صورت ارتقاء سطح یک مداح، مراحل ارزیابی دوباره انجام می شود.

وی از برگزاری کلاس های آموزشی برای مداحان خبر داد و گفت: کلاس های آموزشی در زمینه های مختلف مداحی ویژه برای خواهران، برادران و نوگلان حسینی برگزار می شود.

رئیس کانون مداحان بیرجند بیان کرد: مداحان  مشروط به داشتن کارت مداحی در مجالس عزاداری فعالیت کنند و این امر مورد توجه ویژه مسئول هیئت های مذهبی خواهد بود.

وی با بیان اینکه تیم بازرسی در ایام و مناسب ها بر فعالیت مداحان و هیئت های مذهبی نظارت ویژه خواهد داشت، اظهار کرد: با مداحانی که به دور از اصول درست مداحی فعالیت می کنند، برخورد می شود.

گرجی با بیان اینکه یک مداح با دارا بودن کارت، شناخته می شود، افزود: بعد از این، تمامی برنامه ها و خدمات ارائه شده به مداحان منوط به دارا بودن کارت مداحی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۹ نفر از مداحان بیرجندی تحت پوشش بیمه هستند، گفت: سهمیه بیمه مداحی محدود بوده و تنها کسانی تحت پوشش قرار می گیرند که نیازمند بوده و بیمه دیگری نداشته باشند.

رئیس کانون مداحان بیرجند بیان کرد: از مداحان خواستاریم اخلاق مداحی را داشته باشند و بددون وضو وارد مراسم عزاداری نشوند.

انتهای پیام/ ط آ

۱۹ نفر از مداحان بیرجندی تحت پوشش بیمه

برچسب ها: مداحی ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.