به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمدهادی ایازی، معاون اجتماعی وزیر بهداشت، با اشاره به برگزاری نمایشگاه دو روزه فناوری و رسانههای دیجیتال، گفت: در این نمایشگاه تولیدکنندگان و استارتآپهای توانمند حوزه سلامت دیجیتال آثار و محصولات خود را در معرض نمایش عمومی قرار میدهند.
همچنین با در نظر گرفتن بخشی ویژه برای استارتاپهای سلامت، کمک خواهد شد تا استارتاپها با ارائه کردن محصولات خود برای سرمایهگذاران، جذب سرمایه، فرآیند توسعه و رشد استارتآپها با شتاب بیشتری انجام پذیرد.
معاون اجتماعی وزیر بهداشت با بیان اینکه در این نمایشگاه بیش از ۴۰ استارتاپ حضور خواهند داشت، ادامه داد: در نمایشگاه فناوریهای دیجیتال سلامت همچنین صندوقهای سرمایهگذاری خطرپذیر و شتابدهندههای فعال کشور، فعالیتها و خدمات خود را در معرض بازدید دانشگاهیان و علاقمندان صنعت سلامت دیجیتال قرار خواهند داد.
تلاش شده است در این نمایشگاه، زیستبوم کارآفرینی دیجیتال سلامت در کنار یکدیگر، مسیر راهاندازی کسب و کارهای نوپای سلامت دیجیتال را تسریع و تسهیل کنند.
ایازی اظهار کرد: تلاش می کنیم با برگزاری فنبازار تخصصی سلامت دیجیتال، ارایه خدمات مشاوره و منتورینگ، برگزاری کارگاههای تخصصی و تجاریسازی محصولات سلامت دیجیتال، گامی هر چند کوچک در راستای ارتقای جایگاه سلامت کشور برداریم.
وی درباره اهداف جشنواره رسانههای دیجیتال سلامت، گفت: نخستین جشنواره رسانههای دیجیتال سلامت با هدف استفاده از ظرفیت بالای رسانههای دیجیتال در ارتقای سواد سلامت جامعه، جریانسازی و بسترسازی برای تولید و توسعه محتوای دیجیتال سلامت، شناسایی تولیدکنندگان آثار دیجیتال سلامت و تشکیل بانک اطلاعاتی برای ارایه خدمات بهینه، کمک به توسعه کسب و کارهای نوپا، کاهش هزینه و تسهیل دسترسی عمومی به تولیدات سلامت در هر زمان و مکان، حمایت از افراد، مراکز، موسسات، تشکلها و شرکتهای فعال در حوزه تولید آثار و محصولات سلامت و ایجاد بستر رقابت میان تولیدکنندگان رسانههای دیجیتال سلامت به منظور رشد، شکوفایی و رونقبخشی به بازار داخلی و صادرات در این صنعت، از سوی وزارت بهداشت و توسط موسسه آوای هنر سلامت برگزار میشود.
انتهای پیام/