به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دو کمپانی اسنپچت و آمازون در تلاش هستند تا کاربران اسنپچت هر چیزی را که در جهان واقعی میبینند، به راحتی بخرند. این دو کمپانی روز گذشته شراکت خود را اعلام کردند. در طی این شراکت، کاربران اسنپچت میتوانند لنز این اپلیکیشن را روی هر محصول یا بارکدی در جهان واقعی بگیرند، سپس این اپلیکیشن کارتی از آمازون را نشان میدهد که همان محصول یا محصولی مشابه آن و اطلاعات فروش آن را نمایش میدهد.
با استفاده از کارت پاپآپ نشان داده شده در لنز اسنپچت، کاربران میتوانند محصول مورد نظر را به اپلیکیشن آمازون و یا سایت آمازون منتقل کنند و در نهایت آن را خریداری نمایند. کاربران برای فعالسازی و استفاده از این قابلیت اسنپچت تنها باید صفحه دوربین را لمس کنند و انگشت خود را روی آن نگه دارند. هنوز مشخص نیست که کمپانی اسنپ بخشی از درآمد حاصل از خرید در آمازون را کسب خواهد کرد یا خیر. سخنگوی این شرکت در مصاحبههای خود اعلام کرده است که هیچ چیزی برای به اشتراک گذاشتن ندارد. فعلا، این قابلیت برای چند کاربر محدود برای آزمایش در آمریکا فعال شده است.
گفتنی است، اسنپ به طور دائم در تلاش است که عملکردهای مختلفی به لنز دوربین خود اضافه کند. برای مثال، کاربران میتوانند گوشی خود را پایین نگه دارند تا آهنگها از طریق نرمافزار Shazam شناسایی شوند، بازیهای واقعیت افزوده انجام دهند و یا با لنزهای چهره این برنامه برای خود صورتک درست کنند. البته، اگر آمازون برای فروش هر محصول به کمپانی اسنپ پولی بدهد، به این کمپانی کمک مالی بزرگی خواهد کرد چرا که سهام شرکت اسنپ در اوایل این ماه به پایینترین حد ممکن خود رسید. دیگر اپلیکیشنها به کاربران اجازه میدهند تا مانند این قابلیت از آمازون خریداری کنند اما جالب توجه است که اینستاگرام از این قابلیت استفاده نکرده است.
در ادامه میتوانید تصاویری از دوربین اسنپچت را مشاهده کنید که این قابلیت را به وضوح نمایش میدهد.
بیشتر بخوانید: گوگل تأیید کرد اطلاعات جیمیل کاربران خود را به شرکتهای ثالث میدهد
انتهای پیام/