پیش بینی می‌شود امسال ۳۰ هزار نفر از استان در حماسه با شکوه راهپیمایی اربعین حسینی شرکت کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ نوفرستی مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی در کمیته اطلاع رسانی و مستندسازی اربعین گفت: پارسال حدود 22 هزار نفر از استان در این حماسه باشکوه شرکت کردند که پیش بینی می کنیم امسال با استقبال پرشورتری از سالهای قبل مواجه باشیم.

وی افزود: با هماهنگی های صورت گرفته امسال کنسولگری موقت عراق در استان مستقر می شود تا مراحل دریافت گذرنامه و صدور ویزا در خود استان انجام شود.

نوفرستی گفت: از مردم استان می خواهیم به شایعات پیرامون ثبت نام  و عبور از مرز بدون ویزا توجه نکنند و فریب افراد سودجو را نخورند و فقط برای ثبت نام از طریق سامانه سماح اقدام کنند.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی بیان کرد : هزینه سفر شامل بیمه، خدمات پزشکی، هلال احمر و هزینه ویزا کمتر از 400 هزار تومان است.

وی تأکید کرد کسانی که گذرنامه شان آماده نیست این کار را برای روزهای آخر نگذارند و هر چه سریعتر اقدام کنند.

نوفرستی افزود: مردم اخبار مربوط به اعزام اربعین و بایدها و نباید های این سفر را فقط از طریق رسانه ها به ویژه صدا و سیما پیگیری کنند.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: برای تسهیل در روند ثبت نام پیاده روی اربعین 8 دفتر موقت در مراکز بخش ها ایجاد شده تا نیازی به مراجعه حضوری افراد به مراکز شهرستانها نباشد.

مدیرکل صدا و سیمای استان هم گفت: از تمام ظرفیت های صدا و سیما در بخش های مختلف برای اطلاع رسانی و مستندسازی حماسه بزرگ و باشکوه اربعین استفاده خواهیم کرد.

آینه دار افزود: هیچ گونه محدودیتی در حوزه های اطلاع رسانی مربوط به کمیته ها و اقدامات آنها نداریم و فعالیت ها و خدمات موکب های استان در پیاده روی اربعین در بخش های مختلف از جمله صدا، سیما و خبر منعکس خواهد شد.

وی گفت: برای پوشش و اطلاع رسانی هر چه بهتر، رادیو اربعین در استان فعال می شود.

انتهای پیام/ ط آ

اعزام ۳۰ هزار نفر از استان برای پیاده روی اربعین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.