ناوهواپیمابر «کاگا» ژاپن به همراه کشتی جنگی «آرگیل» انگلیس برای مقابله با نفوذ چین در منطقه راهی دریای جنوبی چین شدند.

شرکت بزرگترین کشتی جنگی ژاپن در رزمایش مشترک با انگلیس در دریای جنوبی چینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، بزرگترین کشتی جنگی ژاپن –ناو هواپیمابر کاگا- روز چهارشنبه برای شرکت در رزمایش‌های مشترک با انگلیس، در اقیانوس هند به کشتی جنگی «اچ‌ام‌اس آرگیل» پیوست. این ناوگان به سوی دریای جنوبی چین که مورد مناقشه است و شرق آسیا در حرکت هستند.

انگلیس، ژاپن و آمریکا که متحد آن‌ها است از افزایش نفوذ چین در منطقه و تحت کنترل گرفتن مسیر‌های دریایی تجاری نگران هستند و برای پیشگیری از آن رزمایش‌هایی را در این منطقه انجام می‌دهند.

یکی از فرماندهان نیروی دریایی ژاپن در این باره گفت: «ما روابط سنتی با نیروی دریایی انگلیس داریم و لندن و واشنگتن از متحدان ما هستند. این رزمایش‌ها فرصتی است برای تقویت همکاری‌های ما».

آرگیل، کاگا و ناوشکن اینازوما تمریناتی را اقیانوس هند و در نزدیکی مسیر‌های دریایی که پر از کشتی‌های باری و تانکر‌های نفتی هستند انجام دادند. سه جنگنده ناوهواپیمابر ژاپنی از آسمان بر این رزمایش نظارت داشتند.

این رزمایش در حالی انجام می‌شود که کشتی جنگی انگلیس -اچ‌ام‌اس آلبیون- ماه گذشته که از ژاپن عازم ویتنام بود با فاصله بسیار کمی از پایگاه‌های چین در جزایر مورد مناقشه پاراسل حرکت کرد. چین در واکنش به این اقدام یک کشتی جنگی و چند جنگنده را برای مقابله با حضور انگلیس در قلمرو خود اعزام و به لندن اعلام کرد تکرار چنین اقدامی در آینده گفتگو‌های انگلیس و چین برای عقد یک توافق تجاری پس از برکسیت را به خطر می‌اندازد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار