قائم مقام مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از تشدید نظارت و پایش ماهانه تسهیلات اشتغالزایی روستایی و فراگیر در مازندران خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، قلی پور قائم مقام مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در کارگروه اشتغال مازندران با اشاره به تهیه دو گزارش ویژه پول پاشی و پول هلیکوپتری در مجلس شورای اسلامی و اعلام این پژوهش به مقام معظم رهبری و اعضا هییت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت:تداوم چشم انداز‌های فعلی اقتصاد و نیز لزوم ایجاد تدابیر ویژه اقتصادی مهمترین رویکرد گزارش تهیه شده بوده است.

وی با بیان اینکه امروز نقدینگی کشور هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است ، گفت:نزدیک بینی مدیریتی برای اشتغالزایی دامنگیر سیستم مدیریت شده است و برنامه دراز مدت علاج اشتغال پایدار و رفع بیکاری است.

وی افزود:شرط ارائه تسهیلات نظارت در قبل، بعد و حین ارایه تسهیلات است.

قلی پور گفت: پول پاشی به سمت پولشویی پیش رفته و ارائه تسهیلات بدون نظارت و صرف در راه پولشویی و ایجاد بازار کاذب در بحث بازار ارز و طلا رخ داده است.

این مسئول مهلت دادن در. پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به تجار را خواستار شد.

 قائم مقام مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش تنفس پرداخت تسهیلات سبب می‌شود تا در مسیر سخت اقتصادی حجم سنگین تحریم‌ها را فعالان اقتصادی کمتر تحمل کنند.

قلی پور همچنین در خصوص انتشار آماری از میزان رشوه بگیری کارمندان نیز گفت:سایت‌ها بدون مطالعه اعلام رشوه بگیری ۳ استان شمالی را مطرح کرده اند در حالیکه به توضیحات کامل در این خصوص توجه نکرده اند.

استاندار مازندران نیز در این جلسه با اشاره به مصوبات جلسه امرور گفت:نظارت و پایش تسهیلات ارزان قیمت به صورت ماهانه در این جلسه پیگیری شده است.

او با تاکید بر لزوم توجه به کسب و کار‌های نوین با توجه به وجود دیتا سنتر فعال در مازندران افزود:سازمان جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و گردشگری مکلفند هر ماه آمار بیکاران را با توجه به ارائه آمارداز سازمان تامین اجتماعی رصد و گزارش کنند.

وی از تعهد اشتغالزایی به تعداد ۱۰ هزار نفر در استان خبر داد و گفت:اعتبارات تسهیلات فراگیر و اشتغالزایی روستایی در کنار تسهیلات اشتعالزایی ویزه بهزیستی و کمیته امداد زمینه ساز ایجاد اشتغال در استان است.

او همچنین تشدید نظارت در پرداخت. تسهیلات و بررسی مشکلات تولید؛ و اشتغال را خواستار شد.

۴۱۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی روستایی در کمیته فنی مازندران مصوب شد.

اصغری مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران نیز با اشاره به اختصاص ۷ هزار و ۵۰۷ میلیارد تومان اعتبار تسهیلات فراگیر و هزار و ۶۵۵ میلیارد ریال اعتبار تسهیلات بودجه ۹۶ گفت:تاکنون هزار و ۱۶۱ قرار داد طرح در اشتغالزایی روستایی و هزار و ۴۱۰ طرح نیز در بخش فراگیر. منعقد شده است.

وی افزود:در بخش فراگیر به ۸۱ طرح به میزان ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد و در بخش روستایی هزار و ۱۳ طرح تسهیلاتی به ارزش هزار و ۵۸ میلیارد ریال پرداخت شده است.

اصغری از ابلاغ اعتبارات اشتغالزایی سال ۹۷ بزودی در استان خبر داد و خواستار افزایش تحرک بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی. به متقاضیان شد.

انتهای پیام/آ

نظارت بر تسهیلات اشتغالزایی روستایی مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار