فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیزداری گفت:نزدیک به ۳۰ هزار پرونده در بحث تخلفات تشکیل شده که ۶۰ درصد آن مربوط به تخلفات زمین است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛سبزعلی فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیزداری پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت:امروز متأسفانه در حوزه منابع طبیعی با چالش های جدی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه امروز دنیا به صورت جدی با موضوعات آب،خاک و پوشش گیاهی مشکل دارد،افزود:اگر شرایط فعلی به همین صورت ادامه پیدا کند در آینده جایی برای زندگی نخواهیم داشت.

سبزعلی با اشاره به اینکه با توجه به فرونشست آب و زمین امکان زادآوری مجدد وجود ندارد،گفت:کشور ایران در سطح دنیا جنگل های منحصر به فردی دارد که متأسفانه به دست مردم در حال نابودی است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیزداری با بیان اینکه امروزه اگر قرار است زندگی کنیم نیاز به زنده بودن طبیعت نیز داریم،افزود:در راستای حفظ منابع طبیعی نیاز به مشارکت مردم و اطلاع رسانی در این حوزه داریم.

وی با اشاره به اینکه اعتقاد داریم اگر موضوعات منابع طبیعی به صورت برنامه ریزی شده به مردم انتقال یابد قطعا همراه ما خواهند بود،اظهار کرد:باید امروز با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی و در نظر گرفتن موضوع معیشت مردم در حفظ منابع طبیعی نیز کوشا باشیم.

سبزعلی با بیان اینکه تا مادامی که نتوانیم منابع طبیعی را به جیب و معیشت مردم گره بزنیم نخواهیم توانست موفق عمل کنیم،بیان کرد:امروز دولت بضاعت اندکی در موضوعات اعتباری دارد لذا باید به سمت و سوی عدم وابستگی به دولت حرکت کنیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه مردم ایران همواره اتحاد و همراهی داشته اند و امروز نیز باید بیشتر از گذشته به این موضوع توجه کرد،گفت:تسهیل گری باید فراهم شود تا از مشارکت مردم در طرح های مختلفی که به رشد و توسعه استان منتج می شود،بهره برداری کامل را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اگر در عرصه های منابع طبیعی تخلفی می شود قطعا چراغ سبزی از یک دستگاه نشان داده شده است،افزود:انسجام بین بخشی و ادبیات یکسان رفتار کردن باید حرف اول را در سطح کشور بزند.

سبزعلی با اشاره به اینکه یگان حفاظت به عنوان یک ظرفیت و پتانسیل قوی در حوزه منابع طبیعی و دیگر دستگاه ها حضور پیدا می کند،عنوان کرد:نزدیک به ۳۰ هزار پرونده در بحث تخلفات تشکیل می شود که بیش از ۶۰ درصد آن ها مربوط به تخلفات زمین است و قطعا اگر برخورد جدی انجام شود این تخلفات به حداقل خواهد رسید.

انتهای پیام/غ

60 درصد پرونده های منابع طبیعی در حوزه زمین است

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.