فعال زن حقوق بشر در مصر به زندان محکوم شد

دادگاهی در مصر یک فعال زن حقوق بشر را به دو سال حبس تعزیری محکوم کرد.

فعال زن حقوق بشر در مصر به زندان محکوم شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فرانس پرس، دادگاهی در مصر یک فعال زن حقوق بشر را به دو سال زندان تعزیری محکوم کرد. این زن در ماه مه بازداشت شد.

وکیل خانم امل فتحی، فعال حقوق زنان گفت موکلش پس از آن با این حکم روبرو شد که در شبکه های اجتماعی کلیپ ویدئویی را با مضمون انتقاد از آزار جنسی زنان منتشر کرد.

دعا مصطفی وکیل خانم فتحی، همچنین افزود موکلش به جرم انتشار اخبار جعلی به مبلغ ده هزار پوند مصر معادل با 560 دلار آمریکا جریمه شده است . به گفته دعا مصطفی، این فعال حقوق بشر علیه حکم صادرشده درخواست تجدید نظر شده است. با این حال خانم فتحی باید 20 هزار پوند مصر برای معلق نگه داشته شدن حکمش بپردازد.

این وکیل اشاره به پرونده دیگری علیه خانم فتحی کرد و گفت: موکلم در یک پرونده دیگر در انتظار برگزارشدن دادگاه با اتهام عضویت در یک گروه تروریستی است.

این در حالی است که سازمان عفو بین الملل در روز شنبه حک مصادره علیه خانم فتحی را شرم آور خواند و گفت: او صرفا به خاطر شجاعت راجع به حرف زدن درباره آزار جنسی به این مجازات محکوم شده است.

بنا به انتشار بیانیه ای از جانب گروه حقوق بشری ناجیا بونعیم، این نهایت بی عدالتی است که یک منجی به زندان محکوم می شود در حالی که متجاوزان (به انسان ها) رها شده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: دادگاه ، آفریقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار