جرمی کوربین گفت این احتمال وجود دارد با هر توافقی میان لندن و اتحادیه اروپا بر سر برگزیت مخالفت کنم.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، جرمی کوربین -- رهبر حزب کارگر، اصلی ترین حزب مخالف دولت انگلیس -- روز پنجشنبه پس از دیدار با مقامات ارشد اتحادیه اروپا در بروکسل گفت این احتمال وجود دارد که وی با هر توافقی بین لندن و اتحادیه اروپا بر سر برگزیت مخالفت کند.

کوربین همچنین روز چهارشنبه در کنفرانس حزب کارگر گفت حزب او مخالف هرگونه توافق بر اساس طرح ترزا می درباره خروج از اتحادیه اروپا است. مقامات اروپایی و بسیاری از سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچنین با بخش هایی از طرح "چکرز" در ماه مه مخالفت کردند.

کوربین در پاسخ به این سوال که آیا ترزا می را ترغیب به برگزاری انتخابات در ماه مه خواهد کرد؟ گفت امیدوار است حزب کارگر بتواند در انتخابات برنده شود و سپس مذاکره ای را برای خروج از معاهده ای که او می گوید بهتر از کار، تجارت و حقوق کارگران محافظت می کند،آغاز کند. گ

فتنی است ­جایگاه ترزا می که قبلا نیز به شدت تضعیف شده بود، پس از نشست هفته گذشته سران اروپایی بار دیگر تضعیف شده است. سران اروپایی در نشست اخیر خود به طور تلویحی به نخست وزیر انگلیس هشدار دادند اگر مواضع خود در قبال تجارت و مرز جمهوری ایرلند را تا نوامبر تغییر ندهد، آنها برای خروج انگلیس از این اتحادیه بدون توافق نهایی، آماده خواهند شد.

کوربین گفت حزب کارگر به نتایج همه پرسی 2016 میلادی که در آن بریتانیایی ها خواستار ترک اتحادیه اروپا شدند، احترام می گذارد. ولی در شرایط کنونی حزب کارگر در مخالفت با طرح برگزیت ارائه شده از سوی ترزا می رای خواهد داد.

مساله برگزیت موجب اختلاف نظر شدید بین اعضای حزب کارگر و همین طور اعضای حزب محافظه کار شده است. کوربین وعده داده است که بیش از 400 هزار فرصت شغلی از طریق سرمایه گذاری در فناوری ها ایجاد کند تا از این راه میزان تولید گازهای آلاینده محیط زیست را تا 2030 میلادی بیش از 60 درصد کاهش دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار