نماینده ولی فقیه وامام جمعه کرمان گفت:حرکت تروریستی رخ داده در اهواز حرکتی ناجوانمردانه بود که نشان از ناتوانی دشمن درنبرد در میدان رسمی است.

بدهکاران بزرگ بانکی رانت خوار و ویژه خواران هستند/ حرکت تروریستی اهواز نشانگر ناتوانی دشمن درجنگ رسمی استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه وامام جمعه کرمان در مراسم نمازجمعه این هفته شهر کرمان در مصلی امام علی(ع) گفت: حرکت کور استکبارجهانی در به شهادت رساندن جمعی از هم وطنان مان نشان ازناتوانی دشمن در جنگ رسمی است.

وی افزود: در این جنایت گروهی از عزیزان شربت شهادت نوشیدند و در این بین کودک چهار ساله‌ای نیز حضور داشت.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به اینکه این جنایت برای همه جهان پیام داشت بیان داشت:پیام حادثه این است که توان اینکه به ایران ضربه بزنند در جبهه‌های رسمی ندارند و در این حادثه‌ها دست به جنایت می‌زنند، اگر مردانگی دارید در جبهه‌های رسمی ورود کنید نه در جایی که همه در کمال آرامش نشسته و یک رویدار ملی را نظاره می‌کنند.

وی با اشاره به نوع پوشش خبری رسانه‌های غربی و عربی در حمایت از این حادثه اظهار کرد: برخی با کمال وقاحت گفتند که حمله به میدان رژه در اهواز در واقع کشاندن جنگ به داخل مرزهای ایران است و از این حادثه کور و منافقانه تعبیر به جنگ داخلی کردند ولی در نهایت دست خیلی ها در خارج از کشور در این قضیه رو شد.

حجت الاسلام علیدادی‌سلیمانی افزود:  اگر فکر کردید به راحتی مردم ما را قتل عام می‌کنید کور خوانده اید طبق بیان رهبر انقلاب و مسئولین نظامی، جواب جمهوری اسلامی قاطع و کوبنده و پشیمان کننده خواهد بود.

وی به سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل اشاره کرد و گفت: در سازمان ملل ،یک طرف رئیس جمهور ایران با قدرت و قاطعیت و منطق از حقوق مردم دفاع کرد که جای تشکر کرد و در طرف مقابل ترامپ که خود را رئیس کل دنیا می‌داند با استهزا توسط حضار روبه رو شد.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: امروز دنیا می‌داند که منطق قوی و حرف از حق زدن در بلندگوی رسمی جهانی یکی از بخش‌های به تصویر کشاندن اقتدار  یک کشور است .

وی با اشاره به ایام حرکت کاروان اسیران کربلا به امامت امام سجاد و رهبری زینب کبری (س) افزود: اولین پیام کاروان این است که جریان امام حسین (ع) را به جریان جهانی و ماندگار برای نسل‌های بعد منتقل کرد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی اظهار کرد: همچنین این حرکت نشان داد، جریان بنی امیه به محوریت حاکمیت یزید حاکمیت شوم است و هر لحظه‌ای ممکن است جهان اسلام را به خود مشغول کند و یزیدیان در طول تاریخ خواهند بود و در مقابل جبهه‌ای که در رکاب حسین (ع) قرار می‌گیرد، می‌ایستد و جریان هدایت جامعه زمانی می‌تواند به نتیجه برسد که در خدمت امامت جامعه قرار بگیرد.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه عده‌ای فقط در شناسنامه مسلمان هستند و گروهی مسلمان هستند، اما مقید نیستند احکام اسلامی در حکومت و جامعه اجرا شود، بیان داشت: گروه سوم مسلمان، هم در زمینه شخصی و هم در جامعه بر مبنای اسلام عمل می‌کند.

حجت الاسلام علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه گروه اول و دوم زمامدارانی که حکومت اسلامی را تحقق بخشند، نیستند و در طول تاریخ هم از این گروه‌ها داشتیم، گفت: از اهداف قیام امام حسین (ع) امر به معروف نسبت به حاکمان و زمامداران بود که تصمیم گرفتند دفاع کنند از احکام الهی و توجه جامعه را به سیره پیامبر و امام علی (ع) جلب کنند.

وی بیان کرد: امام حسین (ع) رمز قیام خود را همین می‌دانند و فرمودند، من به پا خواستم تا زمامداری امور مسلمین را کسانی به دست بگیرند که هم در زندگی شخصی و هم سیاسی مسلمان باشند.

امام جمعه کرمان ادامه داد: این حرکت در مقابل یک حکومت طاغوتی مدعی اسلامی است و یک رفتار کاملا سیاسی اجتماعی است به همین دلیل است که در طول تاریخ حاکمان و زمامدارانی که اهل ظلم و جور بودند از برگزاری روضه‌های امام حسین (ع) جلوگیری می‌کردند، چون ذهن جامعه فعال می‌شد و تطبیق می‌کرد.

حجت الاسلام علیدادی‌سلیمانی اظهار کرد: به طور کلی باید توجه داشته باشیم بخشی از سلامت جامعه بستگی به سلامت اقتصادی جامعه دارد و نمی‌شود جامعه‌ای را اسلامی کرد و ادعای اسلام داشت، اما در اقتصاد آن اسلامی حرکت نکرد.

وی تاکید کرد: انبیای الهی یکی از ماموریتشان همین بود که اقتصاد جامعه را همان طور که خداوند می‌خواست پیاده کنند و این حساسیتی که در زمان حکومت نبوی در زمان پیامبر (ص) و حساسیتی که در حکومت علوی در زمان امام علی (ع) شاهد هستیم به خاطر همین است که اقتصاد جامعه کاملا اسلامی و دینی باشد.

امام جمعه کرمان گفت: باید منابع عمومی در تامین نیاز‌های عمومی قرار گیرد و نه گروه خاصی که امتیاز‌هایی  خاص در دست بگیرند .

وی افزود: بخش عظیمی از بدهی‌هایی که افراد به بانک‌ها دارند در کدام بخش است آیا در بخش مردم متوسط که به سختی شاید بتوانند وامی بگیرند و اقساط خود را نمی‌دهند یا رانت‌بگیران و ویژه‌خوارانی که میلیارد‌ها تومان پول خود را از طریق نفوذ خود گرفته وحاضر به پس دادن آن نیستند.

در مراسم نمازجمعه کرمان در قالب شعارهایی با مردم داغدار اهواز همدردی شد.

انتهای پیام/ح

بدهی های بزرگ بانکی را رانت خواران وویژه خواران باعث شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار