حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی گفت: راه نفوذ انسان‌های نااهل نباید به حاکمیت و مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی باز شود لذا تمام مردم باید در خط رهبر معظم انقلاب حرکت کنند و به فرمایشات معظم له جامه عمل بپوشانند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در جمع مردم خداجوی شهر کرمان گفت:دشمن تلاش کرد عزاداری‌های امسال کمرنگ شود و به فضل الهی پررنگ‌تر و انبوه‌تر از گذشته برگزار شد.

وی افزود: حرکت امام حسین (ع) برای اصلاح امت و یک جنبشی سیاسی و در راستای دین بود که اکنون نیز ظالمان از آن وحشت دارند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی گفت: زمینه و بستر‌هایی از جمله بستر سیاسی در به وجود آوردن حادثه کربلا تاثیر بسیاری داشت و در نگاه دینی سرچشمه حکومت باید با حکم خداوند باشد و نباید هوا و هوس دخالتی در آن داشته باشد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی بیان کرد: برخی افراد بیت المال را مال شخصی و مردم را غلام خود می‌دانند لذا این افراد با انسان‌های صالح در جنگ و ستیز هستند و حادثه کربلا را رقم زدند.

وی با بیان اینکه پست‌های کلیدی باید در اختیار انسان‌های صالح باشد که حلال و حرام را در جامعه لحاظ کنند گفت: باید شرایط دینی در انتخاب مسئولان دخیل باشد تا فسق و فجور در جامعه از بین برود و موجب خشم خداوند نشود.

امام جمعه کرمان همچنین با بیان اینکه با همکاری سه ضلع باید تعلیم و تربیت به بهترین وجه ممکن رقم بخورد اضافه کرد: خانواده، معلمان، اساتید، محیط و جامعه نقش ممتازی در تعلیم و تربیت انسان‌ها دارند و مدارس باید به معنای حقیقی محل تعلیم و تعلم دانش و ادب باشد.

وی بااشاره به اینکه هفته دفاع مقدس و سالگرد جنگ تمام عیاری که به ما تحمیل و ناجوانمردانه به کشور تجاوز شد را در پیش داریم، افزود: صدام می‌خواست بخشی از خاک جمهوری اسلامی را از ایران جدا کند و روحیه انقلابی کشور به کشور‌های دیگر صادر نشود که به همت جوانان رشید و تمام اقشار جامعه با سلاح ایمان و تبعیت از امام، هشت سال از مرز‌های خود دفاع کردند.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه دستاورد ایران اسلامی در خروج از جنگ تحمیلی بزرگ و برای نسل‌های بعد ماندگار و سرنوشت ساز است ابراز کرد: با همین رویکرد دفاع مقدس عراق، سوریه و لبنان نجات پیدا کرد و رژیم صهیونسیتی زمینگیر شد و امیدواریم یمن و فلسطین نیز پیروز شوند.

وی همچنین به خانواده و بازماندگان جان باختن تعدادی از هم استانی‌ها در حادثه تصادف اتوبوس تهران به کرمان تسلیت گفت.

انتهای پیام/ی

مدارس باید به معنای حقیقی محل تعلیم و تعلم دانش و ادب باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.