طرح ایران مهارت ویژه دانش آموزان دوره اول متوسطه از اول آبان ۹۷ در استان چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ محمود تقی‎پور مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری در نشست برنامه‌ریزی اجرای طرح ایران مهارت در استان گفت: این طرح ویژه دانش آموزان دوره اول متوسطه است که از اول آبان‎ماه امسال، همزمان با سراسر کشور و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح در سال ۱۳۹۶ و در راستای گسترش فرهنگ مهارت آموزی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مصوب شد و تلاش می‌کند تا دانش‌آموزان را با فضای اشتغال و کسب‌وکار و فعالیت‌های کارآفرینی آشنا کند و توانمندی و مهارت‌های متناسب با ویژگی‌های شخصیتی آنان را ارتقا دهد.

تقی‎پور اضافه کرد: بر اساس تفاهم نامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و وزارت آموزش و پرورش، اجرای این طرح توسط آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای صورت می‌گیرد.

بهروز امیدی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری هم گفت: در فاز نخست این طرح، ۱۰ درصد از دانش آموزان دوره اول متوسطه در سطح استان، آموزش‌های مهارتی را فرا می‌گیرند.

وی افزود: نبود آموزش‌های مهارتی را از چالش‌های پیش رو برای تربیت افراد کارآفرین و متخصص در نظام آموزشی کشور جهت ایجاد اشتغال مولد و پایدار بیان کرد و گفت: طرح ایران مهارت فرصتی مناسب برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با این آموزش‌هاست.

امیدی اضافه کرد: نقش و نگرش خانواده‌ها به عنوان عامل هدایت و گرایش تحصیلی فرزندان در این زمینه بسیار مهم است و باید به سمت مهارت‌آموزی فنی و حرفه‌ای تغییر یابد.

انتهای پیام/ش

طرح ایران مهارت برای دانش آموزان متوسطه اول

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار