قهرمان وزنه برداری المپیک ریو گفت: در مسابقات جهانی اول از همه هدفم کسب مدال طلا و پس از آن حمله به رکورد جهان خواهد بود.

سهراب مرادی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ، در مورد شرایطش پیش از حضور در رقابت های جهانی عشق آباد اظهار داشت: بلافاصله پس از بازگشت از بازی های آسیایی جاکارتا اردوهای تیم ملی آغاز شد. به هر حال در رشته ای مانند وزنه برداری بسیار سخت است که بخواهم در فاصله کمتر از چهل روز در 2 رقابت سنگین حضور یابم ولی با این حال تمام تلاشم را می کنم تا ضمن شرکت با شرایط آیده ال در مسابقات جهانی به یک مقام خوب هم دست یابم. امسال کیفیت مسابقات جهانی بسیار سنگین است چرا که تمام تیم ها به دنبال این هستند تا با آمادگی کامل در این بازی ها حضور یابند و می توان گفت با این وضعیت گرفتن مدال طلا نمی تواند آسان باشد.

مرادی: هدفم اول کسب مدال طلا و سپس حمله به رکورد جهان خواهد بود

اگر دنبال حاشیه باشم، لطمه خواهم خورد

رکورد دار دسته 94 کیلوگرم جهان درباره اینکه بدون حاشیه تمریناتش را دنبال می کند، گفت: وزنه برداری یک رشته سنگین است و آن قدر مشکلات خاص خودش را دارد که وقتی دیگر برای فکر کردن به مسائل پیش پا افتاده ندارم، زیرا چنانچه من هم بخواهم دنبال حاشیه باشم بدون شک نه تنها چیزی عایدم نخواهد شد بلکه حتی موجب می شود تا لطمه ببینم. زمانی که وارد اردوها می شوم به سایر ورزشکاران اهدافی را که مد نظرم است اطلاع می دهم تا در جریان باشند. از آینده چیزی خبر ندارم و امکان دارد خودم هم وارد حاشیه شوم. زمانی که یک ورزشکار برنامه ریزی اش روی هدف باشد و تمام قصد نیتش گرفتن مدال باشد بعید است وارد حاشیه شود. بالاخره آن قدر تمرکزم روی تمرینات است که فقط، فقط باید تمریناتم را پیگیری کنم. زیرا توقع مسئولان از من کسب مدال طلا است و بعد هم که تمام می شود تنها سئوال مسئولان این است که آیا سهراب مرادی به مدال رسید یا خیر.

کیفیت مسابقات جهانی از سال گذشته بالاتر خواهد بود

او درباره اینکه آیا وضعیت آمادگی بدنش اش با گذشته فرق دارد یا خیر، گفت: شرایط بدنی ام فعلأ آن چیزی که من می خواهم نیست ولی با این وجود نزدیک به یک ماه تا شروع رقابت های جهانی عشق آباد زمان باقیمانده و تمام تلاشم را می کنم وضعیتم را بهبود بخشم. امیدوارم دچار مصدومیت نشوم تا با بهترین شکل ممکن پا به مسابقات بگذارم. بدون شک مسابقات جهانی امسال نسبت به سال های گذشته سنگین تر خواهد بود چرا که هم جزء مسابقات گزینشی المپیک توکیو به حساب می آید و هم وزنه برداران می خواهند به مدال برسند. در کنار آن هم کشورهای محروم سعی دارند به آن اهدافی که برای خودشان ترسیم کرده اند دست یابند.

اگر آماده نباشم امکان شکست برایم وجود دارد

مرادی در ادامه بیان کرد: برای من فرقی ندارد چه کشورهایی در این مسابقات شرکت خواهند کرد، زیرا اول از همه باید شرایط بدنی من خوب باشد تا بتوانم به رکورد خوبی که می خواهم دست یابم، ولی چنانچه ده درصد هم آماده نباشم امکان شکست وجود دارد و مکمن است قافیه را به سایر رقبایم واگذار کنم و به همین علت شرایط بدنی خودم را می سنجم تا رقیبانم.

مرادی: هدفم اول کسب مدال طلا و سپس حمله به رکورد جهان خواهد بود

می خواهم باز هم طلایی شوم

قهرمان المپیک ریو در پاسخ به این سوال قول کسب مدال در مسابقات جهانی را می دهد یا خیر، پاسخ داد: من خودم خیلی دوست دارم هم مدال طلا بگیرم و هم رکورد جالب توجهی را ثبت کنم. شبانه روزی در اردوی تیم ملی ام و تمام تلاشم را می کنم نماینده شایسته ای باشم. در ضمن با توجه به اینکه اوزان جدید شده است خبر ندارم چه کسانی می خواهند در آنجا شرکت کنند و رکوردها هم در چه شرایطی قرار دارد. مسابقه اولم در این وزن به حساب می آید و فعلأ چیزی مشخص نیست البته سعی می کنم با یک وضعیت آماده به آنجا بروم. خوشبختانه در رقابت های لیگ هم در حرکات یکضرب و دو ضرب توانستم رکوردهای خوبی ثبت کنم و این اتفاق از لحاظ روحی و روانی می تواند به نفع من باشد. در حال حاضر 90 درصد آماده ام و در این یک ماه اخیر هم تلاش می کنم به آمادگی صد درصدی دست یابم.

هدفم اول کسب مدال طلا و سپس حمله به رکورد جهان خواهد بود

دارنده طلا جهان درباره اینکه آیا می تواند در وزن جدید هم افتخارات گذشته اش را تکرار کند یا خیر، توضیح داد: معتقدم وزن جدید برایم مناسب تر است چرا که کمتر باید وزن کم کنم. در وزن 96 کیلوگرم ورزشکاران 105 کیلوگرم نمی توانند شرکت کنند و به نوعی وزنه برداران دسته 94 کیلوگرم در دسته 96 حضور دارند. در صدد هستم تا شرایط بدنی ام را به همین منوال تا المپیک توکیوحفظ کنم تا بتوانم در آنجا باز هم برای کشورم افتخار آفرینی کنم. منتظرم ببینم رقبایم چه رکوردهایی را ثبت می کنند و شرایطشان برای رقابت های جهانی به چه وضعیتی است، با این حال اول از همه هدفم کسب مدال طلا و پس از آن حمله به رکورد جهان خواهد بود. من تا الان یک طلای المپیک، یک قهرمانی جهان، یک بازی های داخل سالن آسیا،  یک طلا بازی های آسیایی و یک طلا قهرمانی آسیا را در کارنامه دارم و این افتخارات چیز جدید و تازه ای نیست که بخواهد من را دلزده کند چرا که دوستدارم قهرمانی هایم پشت سر هم تکرار شود زیرا قهرمان شدن یک مسئله و حفظ آن یک مسئله دیگری است. فضایی که برای شخص در مسابقات ایجاد می شود بدون شک عاملی می شود تا هم وضعیتش دشوارتر شود و هم انتظارات از او بالاتر برود.

هر وقت از لحاظ بدنی شرایطم آیده آل باشد به رکورد جهان حمله خواهم کرد

نفر اول بازی های داخل سالن آسیا در ادامه تصریح کرد: هر روزی که بدنم آماده است سایر ورزشکاران از من جویا می شوند آیا می خواهم در مسابقات برون مرزی یا داخلی به رکورد جهان حمله کنم یا خیر و جواب من هم اینست هر وقت از لحاظ بدنی در شرایط آیده آل باشم تمام تلاشم را می کنم تا به رکورد جدیدی برسم.

سلیمی در بهترین زمان ممکن از میادین خداحافظی کرد

او درباره خداحافظی بهداد سلیمی هم گفت: باید بگویم کیانوش رستمی، سعید علی حسینی و بهداد سلیمی هیچ کدام در اردوهای تیم ملی حضور ندارند و با این اوصاف مقداری اطرافم خلوت شده است. با توجه به رفاقت چند ساله با آنها این احساس به من هم دست می دهد  باید دیر یا زود من هم از وزنه برداری کناره گیری کنم. بهداد در بازی های آسیایی توانست در حرکت دو ضرب وزنه 253 کیلوگرم و در مجموع هم رکورد 460 کیلوگرم را ثبت کرد که یک رکورد خارق العاده به حساب می آید. او یکی از پر افتخار ترین وزنه برداران ایران محسوب می شود و به نظرم در بهترین زمان ممکن از میادین خداحافظی کرد. با وجودی که نه موافق ، نه مخالف خدافظی سلیمی بودم ولی خوب زمانی را برای خداحافظی از ورزش انتخاب کرد. بهتر است شرایط خود بهداد را از او جویا شوید که چرا در این زمان تصمیم به کناره گیری گرفت. البته ممکن است در آینده ای نه چندان دور، دوباره به وزنه برداری برگردد زیرا تصورم این است او از لحاظ فکری مقداری دچار خستگی شده و پس از مدتی استراحت کردن از تصمیمی که اتخاذ کرده منصرف شود. او نزدیک به ده سالی می شود که در اردوها و مسابقات مختلف تیم ملی را همراهی می کند و تکرار این اتفاقات پشت سر هم سبب می شود تا خستگی به آدم دست دهد.

مرادی: هدفم اول کسب مدال طلا و سپس حمله به رکورد جهان خواهد بود

دیر یا زود هر ورزشکاری باید از ورزش حرفه ای خداحافظی کند

مرادی در پاسخ به این سوال که دوست دارد مانند سلیمی در اوج از وزنه برداری خداحافظی کند، گفت: اگر مدال طلا نصیبم شود بدون شک خداحافظی می کنم. چنانچه بدنم آمادگی لازم را داشته باشد تا روزی که بتوانم به وزنه برداری کشورم خدمت خواهم کرد در غیر اینصورت به تنها چیزی که فکر خواهم کرد خداحافظی است. واقعیت امر این است که این اتفاق دیر یا زود برای هر ورزشکاری به وقوع خواهد پیوست. یک زمانی می گفتند حسین رضا زاده یک ابر انسان است و محال است کسی بتواند جای خالی او را در تیم ملی پر کند اما کمتر از دو سال بعد بهداد سلیمی جایگزینش شد و این احتمال وجود دارد روزی که من هم می روم شخص دیگری بیاید و رکوردهای بهتری از من ثبت کند.

باید در تیم ملی پوست اندازی صورت می گرفت

نفر اول المپیک ریو درباره غیبت نفرات تاثیر گذار تیم ملی در رقابت های جهانی، این چنین پاسخ داد: بالاخره دیر یا زود باید پوست اندازی در تیم صورت می گرفت و جوان ترها جایگزین نفرات با سابقه تیم ملی می شدند. تصور و پیش بینی ام این است احتمالا پس از پایان مسابقات جهانی باز هم شاهد تغییرات عمده ای در ترکیب تیم ملی خواهیم بود، زیرا سن ورزشکاران بالا می رود و وزنه برداری هم یک رشته سنگین به حساب می آید. شاید چون خودم چند سال دور از وزنه برداری بودم این شرایط برایم عادی است و می توانم به راحتی تمرین کنم. به نظرم باید کم تجربه ها بیایند و مسابقه بدهند تا با شرایط آشنا شوند. یک زمانی هم ما جوان بودیم و در حضور بزرگان دنیا شانسی برای رسیدن به مدال را نداشتیم اما رفته رفته با گذشت زمان نوبت به مدال آوری ما هم رسید و به اعتقاد من باید به جوانان بیشتر بها داد تا آینده تیم ملی را تضمین کنند.

امیدی به وعده های مسئولان ندارم

قهرمان بازی های آسیایی درباره اینکه پس از بازگشت از جاکارتا وعده های مسئولان عملی شده است یا خیر، گفت: پس از بازگشت از بازی های آسیایی جاکارتا بدون وقفه مدام در اردوها حضور دارم و تمریناتم را پیگیری می کنم. تصمیم گرفتم به جای منتظر ماندن تا عملی شدن وعده های مسئولان به تمریناتم ادامه دهم تا از لحاظ فکری دچار مشکل نشوم.

شک ندارم مسئولان پاداش بازی های آسیایی را به صورت سکه پرداخت می کنند

مرادی با اشاره به اینکه توقعش این است پاداش بازی های آسیایی به صورت سکه پرداخت شود ، گفت: ان شاالله این اتفاق رخ می دهد چرا که مسئولان به ورزشکاران قول داده اند و ما هم روی منتظر می مانیم تا این اتفاق رخ دهد. جوایز مسابقات المپیک هم پس از چند ماه به ما پرداخت شد و از این بابت مشکلی وجود ندارد. وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک به خوبی با مشکلات ورزشکاران آگاهی دارند و به فکر هستند تا پیش از المپیک این پاداش ها را پرداخت کنند تا انگیزه ورزشکاران برای این مسابقات 2 چندان شود.

مرادی: هدفم اول کسب مدال طلا و سپس حمله به رکورد جهان خواهد بود

خوشحالم جایزه رکوردشکنی در بازی های آسیایی را زود پرداخت کردند

او در مورد پاداش کمیته ملی المپیک بابت رکورد شکنی در بازی های آسیایی گفت: زمانی که توانستم رکورد یکضرب دنیا را در بازی های آسیایی از چنگ وزنه بردار یونانی در بیاورم به نام ایران ثبت کنم بلافاصله مسئولان فدراسیون و کمیته ملی المپیک قول دادند که بابت این رکورد شکنی پاداش برایم در نظر خواهند گرفت و اینطور نبود که خودم پیگیر پاداش باشم. در هر صورت خوشحالم گفته های مسئولان عملی شد و جایزه ام را در سریعترین زمان ممکن پرداخت کردند.

بحث امکانات مسئله ای نیست که 24 ساعته حل شود

دارنده مدال طلا جهان درباره اینکه در جریان بازدید وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک قول هایی داده شد مبنی بر اینکه تجهیزات کمپ تیم ملی وزنه برداری تغییر خواهد کرد، پاسخ داد: مسئولان تمام تلاششان بر این است تا این مشکل را برطرف کنند، زیرا به روز کردن امکانات مسئله ای نیست که ظرف 24 ساعت میسر شود و با وجودی که این موضوع زمان بر است اما شک ندارم دیر یا زود این گفته های مسئولان عملی خواهد شد.

به سن پنجاه سالگی برسم شاید یک سالن برای وزنه برداری احداث شود

نفر اول المپیک ریو درباره اینکه آیا نیاز است یک سالن مناسب برای رشته وزنه برداری احداث شود یا خیر، اظهار داشت: بله. ما هم دوست داریم یک سالن در خورشان وزنه برداری وجود داشته باشد تا بتوانیم بدون هیچ مشکلی تمرینات مان را در آنجا پیگیری کنیم، هر چند که این موضوع زمان بر است و در کنار آن هم باید یک برنامه ریزی مناسبی وجود داشته باشد و شاید هنگامی که به سن پنجاه سالگی رسیدم این آرزویم برآورده شود.

ممکن است دوباره کیانوش به اردوها باز گردد

دارنده طلا جهان درباره حذف کیانوش رستمی از بازی های آسیایی هم بیان داشت: پس از بازگشت از بازی های آسیایی فرصتی پیش نیامد تا با کیانوش رستمی صحبتی انجام دهم زیرا در اردوهای تیم ملی غیبت داشت، حتی این اتفاق برای خود من هم رخ داد و برایم بسیار سخت بود که دوباره به تیم باز گردم. با توجه به اهمیت بالای بازی های آسیایی شاید ترجیح خود کیانوش این بوده که در آنجا حضور یابد به مدال طلا برسد، البته ممکن است دوباره پس از وقفه ای کوتاه مدت شاهد بازگشت مجددا او به اردوها باشیم. بالاخره او هم مانند دیگران برخی مسائل را مورد ارزیابی قرار می دهد و پس از آن تصمیم گیری می کند.

حضور ایلیا ایلین در دسته 96 کیلوگرم برایم مهم نیست

عضو تیم ملی وزنه برداری درباره بازگشت ایلیا ایلین هم گفت: باید بگویم با توجه به وزن ایلیا ایلین برایش سخت است که حدود ده کیلوگرم وزن کم کند به وزن 96 کیلوگرم بیاید، البته چندان از این موضوع اطلاعی ندارم که برای مسابقات جهانی عشق آباد در چه وزنی به روی تخته خواهد رفت. شاید هم بخواهد برای المپیک توکیو تغییر وزن بدهد و باز هم این تصمیم او برایم تفاوت چندانی ندارد زیرا بستگی به بدنم دارد که در روز مسابقه چقدر آماده باشد. وزنه برداران چین، شیلی و بلاروس  از مدعیان اصلی کسب مدال در عشق آباد خواهند بود و با این شرایط پیش بینی می کنم رقابت سختی در دسته 96 کیلوگرم برای کسب مدال وجود دارد. اگر شرایطم آیده آل باشد به مدال خواهم رسید. شاید پس از المپیک توکیو من هم از ورزش بروم به زندگی ام برسم. زیرا حضور در دو المپیک متوالی بسیار سخت است و نیاز به یک برنامه ریزی مدون و پیشرفته است که بتوان بدن را در شرایط خوب حفظ کرد.


بیشتر بخوانید:

برخواه: به غیر از سهراب مرادی، شانس گرفتن مدال در اوزان دیگر هم داریم/ ورزشکاران باید به دنبال انجام وظایف ملی باشند نه مادیات

مکوندی: به دلیل مصدومیت اردو تیم ملی را ترک کردم نه قهر با سرمربی

غیبت احتمالی قهرمان المپیک ریو در مسابقات وزنه برداری جهانی عشق آباد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار