مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: ۳۲۳ میلیون تومان از اعتبارات بهزیستی استان در حوزه شنوایی هزینه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ غفاری مدیرکل بهزیستی استان در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی ناشنوایان و سالمندان بر گزار شد گفت: از ۲ میلیارد تومان اعتبار سال گذشته ۳۲۳ میلیون تومان در حوزه ناشنوایان هزینه شد.
 
غفاری افزود: در استان گلستان ۷ هزار و ۵۰۰ نفر در حوزه شنوایی تحت پوشش این نهاد هستند که سالانه بر اساس غربالگری نوزادان، شناسایی می‌شوند.
 
وی ادامه داد: در سال گذشته از ۷ هزار و هفت کودک مشکوک به کم شنوایی و ناشنوایی، ۴۳ نفر ناشنوای قطعی بودند که از این تعداد ۲۵ نفر با کاشت حلزون و یارانه ۴۰ میلیون تومانی دولت درمان شدند.
 
غفاری در خصوص تعداد سمعک خریداری شده برای کم شنوایان گفت:: سال گذشته ۳۸۰ سمعک خریداری شده است و هم اکنون کودک و نوجوان پشت نوبتی برای دریافت سمعک در استان وجود ندارد، اما مطمئنا با افزایش قیمت و تورم در ارائه خدمات به ناشنوایان تاثیر گذار خواهد بود و باعث پشت نوبتی خواهد شد.
 
غفاری همچنین در مورد تعداد سالمندان استان گلستان گفت:: در استان ۱۴۵ هزار نفر سالمند وجود دارد که از این تعداد بیش از ۶ هزار نفر در ۱۷ مرکز شبانه روزی، روزانه وکانون نگهداری می‌شوند.
 
غفاری ادامه داد: مرحله اول طرح توانمند سازی سالمندان در شهرستان‌های آق قلا، بندر ترکمن، علی آباد کتول و گمیشان از سال گذشته آغاز شده است و مرحله دوم در این شهرستان‌ها از فردا آغاز می‌شود.

انتهای پیام /گ/ع
 
 

اختصاص ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار در بخش ناشنوایان

 
 
برچسب ها: بهزیستی ، توانبخشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.