نایب رئیس شورای شهر گرگان در جلسه شورای شهر از افزایش تعداد کودکان کار در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ در هشتادو هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر گرگان ابراهیم جرجانی نایب رئیس شورای شهر گفت: کودکان کار که در واقع همان کودکان خیابانی هستند، به عنوان انسان‌های بی دفاع و کوچک که همواره از حقوق اولیه خود بی بهره بوده اند یکی از واقعیت‌های تلخ جامعه ما هستتد و معمولا با روند افزایش بیکاری سرپرست خانواده هابر تعداد آن‌ها نیز اضافه می‌شود.

جرجانی گفت: براساس آمار‌ها در حال حاضر بیشترین تعداد کودکان کار در خیابان‌های شهر گرگان مشغول به کار هستند.

جرجانی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر گرگان گفت: طبق آمار گرگان پس از تهران، مشهد، لرستان، و اهواز پنجمین شهر کشور است که بیشترین تعداد کودکان کار را در خود جای داده است و بسیاری از کودکان متکدی هستند.

وی گفت: کودکان کار در خانواد‌های معتاد، مهاجر حاشیه نشین، پرجمعیت، مطلقه و بی سواد و اتباع بیگانه زندگی می‌کنند به اجبار باید برای سیر کردن شکم خود و هزینه زندگی خانواده به کار در خیابان‌های شهر‌ها مشغول شوند.

ابراهیم جرجانی نایب رئیس شورای شهر گفت: ضرورت همکاری دستگاه‌های دولتی از جمله بهزیستی کمیته امداد و شهرداری و... که با برنامه ریزی جامع و مدون بتوانند معضل کودکان خیابانی کار در گرگان را به سامان برساند.

وی گفت: با توجه به فعالیت دستگاه‌های مربوطه در خصوص جمع آوری این کودکان از سطح شهر متاسفانه شاهدیم به علت اینکه تعداد زیادی از این کودکان دارای خوانواده هستند و به راحتی به مراجع قضایی مراجع کرده و کودکان خود را از مراکز نگهداری پس می‌گیرند و دوباره با وجود تهدی که داده اند آن‌ها را به خیابان‌ها باز می‌گردانند.

وی گفت: خلاء‌های قانونی سبب شده تا این کودکان همچنان در چنگال عده‌ای سودجو با والدین خود گیر بیفتند و توانایی رهایی را نداشته باشند.

جرجانی گفت: براساس آمار بهزیستی ۷۵ درصد کودکان کار و خیابانی سرپرست دارند و ۳۰ درصد از آن‌ها به مدرسه نمی‌روند، ۳۱ درصد ۶ تا یازده سال دارند ۹ درصد آن‌ها زیر ۶ سال سن دارند و ۶۰ درصد آن‌ها به دلیل فقر خانواده‌ها به مشاغل خیابانی روی می‌آورند.

ابراهیم جرجانی نایب رئیس شورای شهر گفت: همه مدیران شهری متولی در امر ساماندهی باید با تشکیل کار گروه‌های منسجم تلاش کنند تا هر چه سریع‌تر پدیده بهره کشی از کودکان در استان از بین رود.

انتهای پیام /ع

جلسه شورای شهر گرگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.