اجرای طرح های آبرسانی در شرق مازندران

۵ طرح آبرسانی در شهرهای نکا و گلوگاه درحال اجرا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، یزدان پناه معاون مهندسی و توسعه شرکت آب وفاضلاب شهری مازندران با بیان اینکه ۵ طرح آبرسانی در شهرهای نکا و گلوگاه درحال اجرا است، گفت: به منظور حفاظت فیزیکی و اجرای طرح پدافند غیر عامل و تله متری و هوشمند سازی و استفاده از مخزن احداث شده برای زون بندی و ذخیره، حصارکشی و حفاظت هوشمند و تله متری و کنترل مخزن ۲۰۰۰ متر مکعبی آبلو در مرحله مطالعه و اجرا است.

وی افزود: با هدف اجرای طرح مهندسان مشاور و افزایش فشار و آبدهی مناسب در شبکه زون یک آبرسانی نکا اجرای شبکه اصلی وزون بندی بطول ۴۰۰۰ متر در دستور کار قرار دارد که تاکنون ۱۷۰۰ متر آن عملیاتی شد و مابقی طرح در حال اقدام است.

یزدان پناه گفت: با هدف افزایش توان تامین به میزان ۳۰ لیتر درثانیه و به منظور حداکثر استفاده از توان تامین موجود و افزایش بهره وری از سرمایه گذاری انجام شده بهسازی ۲ حلقه چاه به اتمام رسید و در دست بهره برداری است.

معاون مهندسی و توسعه آب وفاضلاب شهری مازندران، اعتبار مورد نیاز این طرح ها را ۲میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بیان کرد.

یزدان پناه از حفر و تجهیز یک حلقه چاه با هدف افزایش توان تامین به میزان ۲۰ لیتردر ثانیه و مقابله با افت فشار در شهر گلوگاه خبر داد و گفت: اکنون این چاه وارد مدار بهره برداری شد.

وی با بیان اینکه کار احداث ۶۰۰ متر خط انتقال و پرس افقی عبور لوله از عرض جاده با هدف انتقال آب چاه ها به مخزن جمع کننده و ذخیره به اتمام رسید، افزود: برای اجرای این طرح ها در مجموع ۵ میلیاردریال اعتبار هزینه گردیده است.

معاون مهندسی و توسعه آب وفاضلاب شهری مازندران گفت: یک دستگاه آب شیرین کن با هدف افزایش توان تامین از طریق ارتقاء کیفی آب استحصالی از چاه های موجود با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد ریال به ظرفیت ۵۴۵۰ متر مکعب در شبانه روز پارسال وارد مدار بهره برداری شد.

انتهای پیام/ م

اجرای ۵ طرح آبرسانی در شهرهای نکا و گلوگاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار