برای پیشرفت نیازمند دیپلماسی نگاه به شرق هستیم / با کسی که امنیت ایران را به مخاطره بیندازد مقابله خواهیم کردولایتی گفت: برای پیشرفت علمی نیازمند دیپلماسی نگاه به شرق هستیم و در مقابل زیاده خواهی‌های آمریکا مقابله خواهیم کرد.
 
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر ولایتی رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد در حاشیه مراسم دیدار با رئیس موسسه مطالعات بین‌المللی و استراتژیک دانشگاه پکن که عصر امروز در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره هدف این دیدار گفت: این دیدار برای افزایش ارتباط علمی و دانشگاهی میان کشور چین و ایران برگزار شد.

رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد ادامه داد: در این دیدار بنا شد تا اساتید و دانشجویان میان کشور ایران و چین مبادله شوند و به دلیل محدودیت‌هایی که کشورهای خارجی برای اساتید ایجاد کرده‌اند با کشورهای روسیه و چین روابط علمی برقرار کردیم.

تاسیس 2 موسسه علمی در چین و ایران برای ساماندهی همکاری‌ها

وی با اشاره به موسسه علمی دانشگاه آزاد و دانشگاه پکن اظهار کرد: برای ساماندهی همکاری‌ها  میان ایران و چین دو موسسه در پکن و ایران تاسیس خواهد شد؛ چین یکی از نزدیکترین همسایه‌ها به ایران است و روابط استراتژیک مناسبی با ما دارد و همانطور که در دیپلماسی نگاه شرق گفته شد برای پیشرفت و غلبه بر محدودیت‌ غربی‌ها باید از کشورهای شرقی کمک بگیریم.

سیاست آمریکایی‌ها اشتباه است

ولایتی با اشاره به زیاده‌خواهی‌های کشور آمریکا گفت: آمریکا بی دلیل در امور هر کشوری دخالت می‌کند و هر عقیده‌ای که خارج از عقل ترامپ باشد دولت آمریکا با او دشمنی می‌کند اما این سیاست اشتباه است زیرا سبب منزوی شدن او می‌شود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل متحد بیان کرد: همانطور که دیدیم سخنان خارج از عقل ترامپ در شورای امنیت منجر به تمسخر او شد و نتوانست به هدف خود علیه ایران برسد.

وی ادامه داد: ترامپ نمی‌خواهد کشور پیشرفته‌ای مانند ایران در غرب آسیا و چین در شرق آسیا وجود داشته باشد و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا امنیت این دو کشور را به خطر بیندازد اما با او مقابله خواهیم کرد.

نتانیاهو مجنون است

ولایتی درباره سخنان نتانیاهو در سازمان ملل متحد اظهار کرد: او فرد مجنونی است و نفرین فلسطینی‌ها موجب شده است که حرف‌هایی به دور از عقل بزند. این شخص بدون موازنه صحبت می‌کند و کسی به او توجه نمی‌کند.

وضعیت حکم طهرانچی به زودی مشخص می‌شود

رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد با اشاره به حکم محمد مهدی طهرانچی بیان کرد: حکم ریاست طهرانچی به زودی اعلام و درباره او تصمیم‌گیری خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار