رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران از اختصاص ۲۷هزار هکتار برای ساخت بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی در شمیرانات خبر داد.

الزام شهرداری‌ها به اجرای طرح کاداستر اراضی / اختصاص ۲۷هزار هکتار زمین برای ساخت بیمارستان در شمیراناتبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نعمت اله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران ،در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران که امروز عصر برگزار شد، اظهار داشت: امروز در این جلسه طرح کاداستر اراضی کشاورزی یا حد نگاری اراضی مطرح شد که یکی از مشکلات اساسی کشور و استان تهران است که دستگاه های اجزایی مانند ثبت اسناد استان تهران متولی اجرای این طرح هستند و تقریبا این طرح دو سال است که آغاز شده است.

وی افزود: متاسفانه برخی دستگاه‌های اجرایی در این زمینه همکاری خوبی نداشتند.

ترکی گفت: برخی از دستگاه‌ها حدود ۳ درصد در این طرح پیشرفت داشتند که این برای دستگاه‌هایی که تخصصی مانند جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، مسکن و شهرسازی بسیار کم است .

وی ادامه داد: تمام دستگاه‌های اجرایی ملکف به اجرای از جمله شهرداری‌ها مکلف به اجرای این طرح هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران تصریح کرد: اعتباری که برای اجرای طرح کاداستر اختصاص داده شد حدود ۵ میلیارد تومان است که در سال ۹۷ نیز همین رقم طی در برنامه ششم توسعه در استان تهران ثبت شده است.

وی در ادامه بیان کرد: زمینی حدود ۲۷هزار هکتار در حوزه شمیرانات برای احداث یک بیمارستان ۲۰۰ تخت خوابی اختصاص پیدا کرده است و با توجه به این که تمام منطقه شمیرانات و لواسانات از بیمارستان محروم هستند  این زمین توسط منابع طبیعی برای احداث بیمارستان اختصاص داده شد.

ترکی گفت: بیشترین بخش منابع احداث بیمارستان در شمیرانات توسط خیرین تامین شده است .

وی افزود: یکی از موضوعات مهم در استان تهران که باعث نگرانی بود ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرستان‌های مختلف است که با پیگیری و بررسی‌های صورت گرفته مقررشد طرح جامع و تفصیلی تمام شهرها و شهرستان‌هاکه تاکنون تهیه و به  تصویب شورای برنامه ریزی رسیده است  به منظور نظارت بر ساخت و سازهای غیر مجاز اجرا شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران اظهار داشت: دستگاه های اجرایی ملزم شدند که تراکم شهر و شهرسازی غیر مجاز را کنترل کنند و برای جلوگیری از ساخت و ساز وارد عمل شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار