سخنگوی هیئت رئیسه مجلس نشست غیرعلنی امروز صبح را تشریح کرد.

جلسه غیرعلنی بدون حضور مسئولان دولتی برگزار شد/ ماموریت مجلس برای کمیسیون‌ها به منظور بررسی مسائل اقتصادیبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در حاشیه صحن علنی امروز (یکشنبه 8 مهر ماه) در تشریح نشست غیرعلنی صبح امروز، گفت: نشست امروز بدون حضور مسئولان دولتی و میهمان برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد تا یکسری هماهنگی‌ها برای موضوعات مختلف به ویژه اقتصادی در مجلس ایجاد شود و کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها هم برای بررسی موضوعات اقتصادی کشور فعال‌تر عمل کنند.

نعمتی بیان کرد: همچنین در این نشست مکلف شد تا کمیسیون‌ها باتوجه به موضوعات خاص و مسائل مربوط به مشکلات بازار و ارز به نگرانی‌های مردم خاتمه دهند و امیدواریم کمیسیون‌ها هرچه سریع‌تر نتیجه جلسات خود را درباره مسائل اقتصادی به صحن علنی ارائه کنند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: همچنین مقرر شد اگر مواردی هم که بعضا نیاز به عکس‌العمل فوری دارد این مسائل به شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا ارجاع شود.

نعمتی با بیان اینکه متأسفانه یکی از بحث‌های داغ شده موضوع نرخ ارز است، افزود: گلایه‌مندی‌هایی که در خصوص بازار ارز وجود دارد لذا قرار است بانک مرکزی اقدامات پنج‌گانه‌ای انجام دهد که فکر می‌کنم اقدامات اثربخشی باشد.

وی تصریح کرد: همچنین تفکری در مجلس وجود دارد که دولت باید لوایح را به مجلس تقدیم کند تا بر اساس این لوایح، مجلس تقسیم‌بندی‌های لازم را انجام دهد البته عده‌ای از دوستان نیز می‌گویند که با توجه به گرفتاری‌های دولت، طرح‌ها از طریق نمایندگان کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها مورد توجه قرار گیرد اما معتقدیم که امروز پیشانی کار دولت است و همه ما باید با تفاهم و وفاق کارها را پیش بریم.

نعمتی همچنین با اشاره به بحث استیضاح‌ برخی وزرا در مجلس هم گفت: هیئت رئیسه مجلس باید خواسته‌های نمایندگان را تمکین کند و همیشه روال اینگونه بوده و هیئت رئیسه جلوی هیچ استیضاحی را نگرفته است. در هر صورت بحث استیضاح وزرای جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت ، اقتصاد، نیرو و راه و شهرسازی مطرح شده و درخواست استیضاح ها از هیئت رئیسه به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع داده شده و اکنون در دستور کار کمیسیون‌های تخصصی مجلس  قرار دارد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت اقتصادی هم تصریح کرد: گلایه‌مندی‌ها در خصوص مباحث اقتصادی وجود دارد و کمیسیون‌های تخصصی مجلس در این رابطه کارها را پیگیری می‌کنند اما به نظر می‌رسد نمایندگان مجلس، دولت و مردم باید با آرامش و طمأنینه بیشتر موضوعات را دنبال کنیم. به نظر بنده برخی از خریدها با شتاب از سوی مردم انجام می‌شود که این موضوعات به التهابات بازار می افزاید اما آنچه که مسلم است قوه قضائیه و سازمان تعزیرات مصر بر برخورد با گرانفروشی ها هستند.

وی در خصوص ارائه یارانه کالاهای اساسی به مردم افزود: در حال حاضر در این رابطه چند طرح در مجلس و دولت مطرح است، اما در کل مردم بدانند برای تأمین کالاهای اساسی هیچ نگرانی و دغدغه‌ای وجود ندارد و به اندازه کافی ذخیره‌سازی انجام شده است اما بحث دوم این است که در این فضا چند کار پیشنهاد شده است که می‌توان به خدمات‌دهی به دهک‌های آسیب‌پذیر اشاره کرد که دولت پیگیر موضوع مذکور است و چند بسته حمایتی در نظر گرفته شده و قرار است از طریق رئیس سازمان برنامه و بودجه پیگیری‌های لازم انجام شود هر چند که باید مجوز انجام این مهم از مجلس گرفته شود.

نعمتی بیان کرد: بحث ارائه کارت‌های الکترونیک برای خانوارها با یک سقف مشخص تا بحث برابری با ارز 4200 برای تأمین کالا لحاظ شود نیز مطرح شده هر چند که سقف ارزشی برای کارت‌ها مشخص نشده است. در کل درباره این موضوعات نتیجه‌گیری نهایی صورت نگرفته اما به دولت پیشنهاد می‌شود بسته‌های حمایتی پیشنهادی خود را برای تصمیم‌گیری به مجلس ارائه کند تا در خصوص تخصیص منابع تصمیم‌گیری شود.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در سنوات مختلف معمولا در خصوص افزایش حقوق در بودجه تصمیم‌گیری می‌شود اما عده‌ای از نمایندگان این موضوع را پیگیری می‌کنند که افزایش حقوق برای کارکنان انجام شود اما تاکنون در خصوص افزایش حقوق کارکنان بحث روی کاغذ مطرح نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۲:۱۱ ۰۸ مهر ۱۳۹۷
باید در همه ی فعالیت های دولتی بخش اعظم تکیه و دادن مسئولیت در پست های مهم از وزارت تا به پایین بدست جوانان برومند و باغیرت کشور عزیزمان ایران باشد. جوانان میتوانند اگر اعتماد لازم و کافی به آنان داده شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۰۸ مهر ۱۳۹۷
سلام ، باید با اختلاسگرا برخورد جدی شود
Iran (Islamic Republic of)
احد
۱۲:۰۳ ۰۸ مهر ۱۳۹۷
پوشک بچه نمیتونم بخرم.به کجا چنین شتابان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۰۸ مهر ۱۳۹۷
باید جوانان تحصیلکرده با توان بیان روی کار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۸ مهر ۱۳۹۷
کاش شورای نگهبان نگاه به مسائل به تخصص افراد رای میداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۰۸ مهر ۱۳۹۷
وزرا چرا استیضاح شوند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۸ مهر ۱۳۹۷
نمیدونم واقعا
Iran (Islamic Republic of)
Farhad
۱۱:۲۸ ۰۸ مهر ۱۳۹۷
آخه چه وضع بازار خصوصا در بخش خودرو هست قیمتهای نجومی همین طور سایر اقلام و...
Iran (Islamic Republic of)
خدابنده
۱۱:۱۲ ۰۸ مهر ۱۳۹۷
چرا پس FATF را تسویب نمیکنند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۰۸ مهر ۱۳۹۷
تصویب عزیزم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۰۸ مهر ۱۳۹۷
کمر مردم شکست با این گرونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۸ مهر ۱۳۹۷
میدونیم
آخرین اخبار