رگبار پاییزی در برخی نقاط استان بوشهر

برخی نقاط استان بوشهر شاهد رگبار پاییزی بودند، رگباری که دیری نپایید، اما برای کسانی که مدت‌هاست منتظر دیدن باران هستند، خالی از لطف نبود.

رگبار پاییزی در برخی نقاط استان بوشهرمدیرگروه پیش بین اداره کل هواشناسی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر گفت: عصر دیروز نقاطی بین خورموج و کاکی در شهرستان دشتی و بین برازجان و گناوه بارش‌های رگباری داشتند.

زهرا راستگو افزود: از دوشنبه شب تا آخر هفته، با افزایش ابر رو به رو خواهیم بود و احتمال رگبار پراکنده در ارتفاعات شرقی استان وجود دارد.

وی ادامه داد: از سه‌شنبه باد شمالی می‌شود و دما اندکی کاهش می‌یابد.

مدیرگروه پیش بین اداره کل هواشناسی استان بوشهر همچنین با اشاره به اینکه میزان بارش پاییزی در استان در حد میانگین خواهد بود، بیان کرد: میانگین بارش پاییزی در این استان، ۶۰ تا ۸۰ میلیمتر است.

راستگو خاطرنشان کرد: پراکنش زمانی و مکانی بارش‌ها در پیش بینی فصلی مشخص نیست و نمی‌توان از اکنون دقیق گفت که بارش‌ها چه زمانی و کجا رخ می‌دهد.

وی گفت: وضعیت جغرافیایی استان بوشهر و قرارگیری میان دریا و ارتفاعات جنوب زاگرس باعث شده بیشتر اوقات پراکنش باران در استان مناسب نباشد و بارش‌های سیل آسا و رعدوبرق فراوان یکی از پیامد‌های این وضعیت جغرافیایی است.

راستگو با اشاره به کاهش بارش‌ها در سال زراعی گذشته، یادآور شد: پارسال خورموج ۷۷ درصد، برازجان ۶۷ درصد و گناوه ۵۶ درصد نسبت به میانگین بلند مدت کاهش بارندگی داشتند.

انتهای پیام/ک

پیش بینی افزایش ابر در ارتفاعات شرقی استان بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
البریم
۰۶:۳۱ ۱۷ مهر ۱۳۹۷
خدا کن خوب بیاید انشاالاه