به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شهرام آدم نژاد مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در نشست خبری امروز درباره وضعیت تاکسیهای فرودگاه امام(ره)، اظهار کرد: در شورای عالی ترابری مقرر شده بود که برای تمام تاکسیهای اینترنتی مکان مناسبی تعیین شود ولی به دلیل آنکه این تاکسیها قوانین مربوطه را رعایت نکردند ورود آنها کاملا ممنوع شد.
آدمنژاد با بیان اینکه هم اکنون 1400 تاکسی در فرودگاه امام خمینی(ره) وجود دارد، گفت: به طور میانگین روزانه 800 تاکسی مسافر را جابهجا میکند و در صورتیکه بیش از یک سرویس داشته باشند میانگین 400 تاکسی در رفت و آمد است.
وی توضیح داد: در نظام فعلی تاکسیها مشکلاتی وجود دارد به طوری که اکثر تاکسیها چندین ساعت در فرودگاه معطل میشوند، به همین منظور مقرر شد سیستم نوبتدهی ایجاد شود.
مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) تأکید کرد: تغییر نرخ تاکسیها در خردادماه صورت گرفت و هماکنون قیمت نزدیکترین و دورترین نقطه ثابت است.
وی از طراحی یک آپ در قالب اپلیکیشن خبر داد و گفت: در این سامانه تمام نیازهای مسافران برطرف میشود و امیدواریم امسال این سامانه به بهرهبرداری برسد.
بیشتر بخوانید: افتتاح ترمینال سلام تا پایان تابستان/ سرمایهگذاری 2 هزار میلیارد دلاری در ترمینال ایرانشهر
مدیرعامل شرکت فرودگاه امام خمینی(ره) از آخرین وضعیت ترمینال سلام خبر داد و گفت: در ساخت این ترمینال یک ساعت و یا حتی یک دقیقه کم کاری صورت نگرفته و تنها روز عاشورا و تاسوعا ساخت این پروژه تعطیل شد.
وی ادامه داد: این پروژه طبق برنامه زمان بندی و بر اساس تاریخ مقرر پیش میرود و تلاش کردیم که این پروژه تا پایان شهریور ماه امسال به پایان برسد، اما به دلیل مشکلاتی ساخت آن به تعویق افتاد.
آدم نژاد با بیان اینکه تغییراتی در ورود تجهیزات ساخت این ترمینال از گمرک ایجاد شده بود، تصریح کرد: به طور مثال پله برقی این ترمینال در گمرک باقی مانده و ترخیص آن با مشکلاتی مواجه شده بود به همین منظور روند ساخت این پروژه به کندی پیش رفت.
وی درباره تأثیرگذاری نوسانات نرخ ارز بر این پروژه خبر داد و گفت: برای ساخت این پروژه هیچ ارز دولتی تخصیص داده نشد و ما منتظر پرداخت ارز نیمایی بودیم به همین منظور در چند ماه گذشته روند پیشرفت این پروژه کُند شد.
مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با بیان اینکه سازمان هواپیمایی ما را موظف کرده است پروازهای داخلی در فرودگاه امام راهاندازی شود، تصریح کرد: ابتدا قرار بود پروازهای داخلی در ترمینال شماره یک انجام شود اما زمانی که موضوع ترمینال سلام مطرح شد گفتیم که این پروازها به ترمینال سلام برود.
آدم نژاد با بیان اینکه وجود پروازهای داخلی روند تکمیل ترمینال سلام را کُند کرده است، تصریح کرد: امیدواریم تا پایان آبان ماه ساخت ترمینال سلام به اتمام برسد و این در حالی است که در فرودگاه امام(ره) از لحاظ مکانیابی و سایر بخشها با مشکل مواجه هستیم.
وی درباره یکی از اصلیترین مزایایی ترمینال سلام گفت: مهمترین ویژگی این ترمینال آن است که هیچ محدودیتی برای توسعه ندارد و ما سعی کردهایم از تمام ظرفیت 14 هکتاری این ترمینال استفاده کنیم.
آدم نژاد درباره هزینه تمام شده ساخت پروژه سلام گفت: طبق برآوردهای صورت گرفته حدود 500 میلیارد تومان هزینه تمام شده این پروژه است.
وی با اشاره به بازدید اعضای شورای شهر تهران از ترمینال سلام و شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)،گفت: بیش از یک هزار هکتار از زمینهای تهران مربوط به بارانداز است و باید این اراضی اصلاح شود بنده معتقدم این زمینهای باراندازی باید وارد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) شود.
مدیرعامل شرکت فرودگاه امام خمینی(ره) با بیان اینکه کمربندی جنوب تهران به زودی به شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) متصل میشود، اذعان کرد: 850 هکتار از این اراضی از سه طرف ریلگذاری و 4 آزاد راه به شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) متصل میشود، بنابراین بهترین موقعیت برای سرمایهگذاری و ایجاد اراضی بارانداز است.
آدمنژاد تأکید کرد: قطار سریعالسیر تهران، قم، اصفهان دسترسی مؤثری به فرودگاه امام خمینی(ره) دارد و با ایجاد ترمینال ایران شهر بخشهای اقتصادی موثری ایجاد خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه نوسانات ارزی و افزایش قیمت بلیت قطار باعث کاهش حدود 10 درصدی مسافر در مقایسه با مدت مشابه شده است، گفت: میزان کاهش مسافر در شهریور ماه نسبت به سایر ماهها بیشتر بوده است.
آدمنژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر کاهش پروازها به فرودگاه پس از تحریمها گفت: دو شرکت هواپیمایی از قبل اعلام کردند به دلیل مشکلات اقتصادی به فرودگاه امام نمیآیند.
مدیرعامل شرکت فرودگاه امام خمینی(ره) درباره پروازهای حج امسال گفت: آمارها نشان میدهد، هیچ صفی برای تحویل بار و یا ورود حجاج در فرودگاه امام خمینی(ره) وجود نداشته و کاملا هوشمندانه بارها و مسافران جابهجا شدند.
وی تأکید کرد: مدیریت ایران ایر برای جابهجایی حجاج نسبت به سالهای گذشته بهتر بوده است.
آدمنژاد اظهار کرد: نباید فراموش کنیم که هر اقدامی در حوزه لجستیک زمینهساز کاهش قیمت تمام شده میشود، بنابراین ما برای اجرایی کردن طرحهای لجستیکی کاملا از آن استقبال میکنیم.
انتهای پیام/