مدیر جهادکشاورزی شهرستان کوهبنان گفت: کشت آزمایشی محصول کینوا در شهرستان کوهبنان انجام و با توجه به ارزش غذایی گیاه با استقبال کشاورزان روبه رو شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی اکبر مجیدی مدیر جهادکشاورزی شهرستان کوهبنان گفت: در سال جاری نیم هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کوهبنان به صورت نمایشی جهت کشت گیاه کینوا اختصاص پیدا کرد که با استقبال خوبی از سوی کشاورزان مواجه شد.

وی گفت: یکی از گیاهانی که تحت شرایط خشک و کم آب محصول می‌دهد گیاه کینوا می‌باشد. این گیاه از نواحی هم سطح دریا تا ۴۰۰۰ متر بالاتر از سطح دریا کشت می‌گردد و دارای چندین مکانیزم مقاوم به خشکی می‌باشد و دارای کارایی مصرف آب بالایی می‌باشد.

مجیدی  گفت: کینوا گیاهی یکساله بوده و به مادر دانه‌ها معروف است. این گیاه دارای سیستم ریشه‌ای قوی بوده و نسبت به استرس خشکی مقاوم می‌باشد و طول دوره رشد این گیاه بین ۹۰ تا ۱۲۵ روز متغیر می‌باشد.

وی در ارتباط با خواص درمانی این گیاه گفت: کینوا دارای ارزش غذایی بالایی می‌باشد و سازمان FAO آنرا با شیر مقایسه نموده است. سازمان ملل متحد، سال دو هزار و سیزده را به نام سال بین المللی محصول «کینوآ» نامگذاری کرد تا توجه جهانیان را به این ماده غذایی مفید جلب کند.

مجیدی افزود : هزینه‌های پایین کشت کینوا و قیمت به نسبت بالای آن از یکسو و نیاز به آب کم و سازگاری با شرایط دشوار آب و هوایی از سوی دیگر باعث شده تا کشت این محصول به لحاظ اقتصادی بسیار به‌صرفه باشد.

دوره کشت این گیاه حدود پنج ماه است وبه‌طور میانگین می‌توان انتظار برداشت سه تا پنج تن محصول در هکتار را داشت.

انتهای پیام/ی

کشت محصول کینوا در کوهبنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار