مدیرکل گمرک استان همدان از ادامه صادرات سیب زمینی در این استان به کشورهای مختلف خبر داد.

ادامه صادرات سیب‌زمینی از همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، جمال خشوعی، مدیرکل گمرک استان همدان به متوقف شدن صادرات گوجه‌ فرنگی اشاره کرد و افزود: صادرات سیب ‌زمینی همچنان ادامه دارد البته صادرات این محصول از گمرکات مرزی انجام می شود.

وی ادامه داد: این میزان صادرات به کشورهای هدف عراق، روسیه، اوکراین، قزاقستان، بنگلادش، اردن، آلمان، پاکستان، بلغارستان، ارمنستان و ترکمنستان صورت گرفته اما به علت کمبود صادرات کشمش و سیمان با کاهش 17 درصدی در ارزش صادرات مواجه شده‌ایم.

وی اضافه کرد: گمرک استان همدان آمادگی خدمات‌رسانی شبانه‌ روزی و حتی روزهای تعطیل به صادرکنندگان و تجار استان را دارد و برای حمایت از تولید از هیچ کوششی فروگذار نخواهد بود.

خشوعی با اشاره به اینکه امیدواریم با آغاز برداشت انگور ملایر نیمه دوم سال صادرات بهتری داشته باشیم، تصریح کرد: در بین اقلام صادراتی استان انواع شور و ترشیجات 38 درصد و وازلین صنعتی 3556 درصد و گونی پلاستیکی 70 درصدازنظرارزش افزایش صادرات داشته‌اند.

وی ارزش واردات 6 ماهه امسال را 13 میلیون دلار دانست و افزود: در 6 ماهه امسال 2 هزار تن کالا که تماما مواداولیه و خطوط تولید و نیروگاه خورشیدی بوده از کشورهای چین، آلمان و ترکیه وارد استان شده است.

مدیرکل گمرک استان همدان با بیان اینکه واردات 6 ماهه امسال نسبت به سال گذشته از نظر ارزشی 52 درصد کاهش دارد، خاطرنشان کرد: واردات 6 ماهه امسال از نظر وزنی 74 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/ب

توقف صادرات گوجه فرنگی در همدان

 

برچسب ها: صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.