وزارت علوم این هفته با اخبار متنوعی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.

//////////////////////////به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این هفته با اخبار متنوع و بیشماری روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در زیر دنبال کنید. 

شخصیت‌های علمی جوان در مراکز تصمیم‌سازی دنیا حضور دارند/ عملکرد علمی ایرانیان جایگاه جهانی مطلوبی نصیبمان کرده است

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: اگر  به حضور شخصیت‌های علمی جوان کشور در مراکز برنامه‌ریزی و تصمیم‌سازی دنیا نگاه کنیم می‌توان چهره‌های خوبی را مشاهده کرد که محصول تربیت دانشگاه‌های کشورمان هستند.

وی گفت: اگر مجموعه آموزش و پژوهش با کیفیت خوب را در داخل کشور و برای حل مسائل و برنامه‌ریزی‌های داخلی و ارتقای سطح اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور بیش از پیش به کار گیریم،اتفاقات خوبی می‌افتد.

غلامی با بیان اینکه از نظر برهه زمانی در شرایط خاصی قرار داریم، افزود: استفاده از این شرایط زمانی مغتنم است چرا که ممکن است در یک زمانی درگیر شرایط دیگری شویم که این نیاز و هم‌گرایی و احساس تعلق مجموعه به هم برای حل مشکل را از دست برود.

عتبات دانشگاهیان، اعزامی برای پیاده روی اربعین ندارد

حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا فقیهی، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان درباره اعزام امسال دانشجویان به اربعین امسال گفت: ستاد عتبات دانشگاهیان امسال هم همانند سال‌های گذشته هیچ گونه اعزامی در اربعین برای دانشجویان ندارد.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان بیان کرد: اعزام دانشجویان برای روز اربعین به عهده سازمان بسیج دانشجویی است .

آمادگی ایران برای تاسیس پارک علم و فناوری در بغداد/ جایگاه ممتاز علمی ایران در منطقه و جهان

فریبرز سجادی معاون امور دانشجویان صندوق رفاه  درباره آخرین وضعیت پرداخت وام تابستانه دکتری گفت: طبق هماهنگی‌هایی که با بانک طرف تعهد صندوق داشته‌ایم، از ابتدای سال 97 حدود 35 میلیارد و 800 میلیون تومان وام تحصیلی ویژه دکتری به تعداد 19 هزارو 918 نفر پرداخت شده است.

صرفه‌جویی ۴ میلیارد تومانی با طرح سفیران جوان اقتصاد مقاومتی در دانشگاه‌ها/ ۱۸۸ خوابگاه جدید احداث می‌شود

ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای  اظهار کرد:  تابستان امسال 178 خوابگاه با پیش بینی منابع مالی حدود 10 میلیارد تومان که بخشی از آن توسط دانشگاه و بخشی توسط صندوق رفاه تامین شد، مراحل بهسازی را پشت سر گذاشته اند  و 30 خوابگاه از رتبه پنج به چهار و 60 خوابگاه از رتبه چهار به سه و 57 خوابگاه از رتبه سه به دو رسیدند.

ثبت نام آزمون EPT مهر ماه دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد

ثبت نام آزمون EPT مهر دانشگاه آزاد از هفتم مهر آغاز و تا ساعت ۲۴ پنج شنبه ۱۲ همین ماه ادامه خواهد داشت.

آزمون EPT در روز جمعه 20 مهرماه به طور همزمان در شهرهای تهران، شیراز، تبریز، مشهد، اصفهان، اهواز، کرج، کرمان، کرمانشاه، رشت و اردبیل برگزار خواهد شد.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون از روز چهارشنبه 18 مهر ماه است.

امروز؛ آغاز ثبت نام دریافت مجوز خروج دانشجویان برای پیاده روی اربعین

علی بهرامی دبیر ستاد ملی اربعین دانشگاهیان با اشاره به ثبت نام دریافت مجوز خروج دانشگاهیان برای پیاده روی اربعین،گفت: برای وثیقه مالی دانشجویان می‌توانند در کنار پرداخت بصورت نقدی مبلغ ۳ میلیون تومان، گزینه ضمانت سازمانی (ستاد ملی اربعین دانشگاهیان) را انتخاب کنند تا ستاد ملی دانشگاهیان و بسیج دانشجویی به عنوان شبکه این کار ضمانت سازمانی را در کل کشور انجام دهد.

دانشجویان دانشگاه تهران کارنامه سلامت دریافت می‌کنند

حسن به نژاد معاون دانشجویی دانشگاه تهران درباره  کارنامه سلامت دانشجویان ورودی جدید این دانشگاه گفت: دانشجویان ورودی جدید در تمامی مقاطع تحصیلی برای تکمیل پرسشنامه کارنامه سلامت و رزرو نوبت باید از اول مهرماه از طریق سامانه گلستان اقدام کنند.

وی ادامه داد: شروع معاینات پزشکی از 9 مهرماه آغاز و تا 24 مهرماه با تعیین وقت قبلی در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران صورت می‌گیرد.

هیچگونه پذیرش دانشجوی انتقالی از خارج در دانشکده دندان پزشکی انجام نشده است

محسن دالبند رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در سال جاری هیچگونه پذیرش دانشجوی انتقالی از خارج کشور به این دانشکده انجام نشده و شایعاتی که در فضای مجازی در مورد پذیرش این دانشجویان در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مطرح شده، کاملاً خلاف واقع است.

پذیرش بیش از ۸۰ هزار دانشجوی خارجی در ایران

محمود فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف درباره جذب دانشجویان خارجی در این دانشگاه گفت: خوشبختانه اخیراً دانشگاه صنعتی شریف در رتبه نخست، رتبه‌بندی بین‌المللی سازی دانشگاه‌های وزارت علوم قرار گرفته است. 

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 100 دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف در سال تحصیلی جدید در دانشگاه صنعتی شریف پذیرش شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.